Tο Land Rover Discovery Sport ξεχωρίζει στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV, χάρη στις εκτός δρόμου ικανότητες του, τη συμπεριφορά του στην άσφαλτο, τον ισχυρό του πετρελαιοκινητήρα και τη διαφορετική του εμφάνιση. Ας εμβαθύνουμε λοιπόν στα παραπάνω χαρακτηριστικά του.
Το βρετανικό SUV συχνά κέρδιζε δεύτερη ακόμα και τρίτη ματιά στο πέρασμα του, καθώς έχει αυτό που αποκαλούμε σχεδιαστική ταυτότητα. Περήφανο για την ονομασία του την αναγράφει με μεγάλη γραμματοσειρά στο εμπρός και πίσω καπό, ενώ πέρα από τα συνηθισμένα σημεία το σήμα της Land Rover έχει τοποθετηθεί επίσης στην πίσω κολόνα. Ένας από τους λόγους που ξεχωρίζει είναι το μυώδες του καλούπι, χωρίς όμως να χάνει την κομψότητα του. Αναφορικά με τις διαστάσεις του το μήκος αγγίζει τα 4.599 χλστ., ενώ το πλάτος και το ύψος ανέρχονται σε 2.069 χλστ. και 1.724 χλστ. αντίστοιχα. Η πλούσια έκδοση HSE Luxury που είχαμε στη διάθεση μας περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, φιμέ πίσω κρύσταλλα, χρωμιωμένη γρίλια μάσκας, αλουμινένιες ποδιές εμπρός-πίσω, ζάντες 19 ιντσών, ενώ στην κορυφή του εμπρός καπό βρίσκεται ένα ασημί τμήμα, στο οποίο περιέχεται o αερόσακος πεζού.
Το εσωτερικό του Land Rover Discovery Sport δε θα λέγαμε ότι σε εξιτάρει, θα ήταν όμως και υπερβολή να πούμε ότι σε αφήνει αδιάφορο. Αρχικά σε πείθουν για την ποιότητα, τα υλικά με τα μαλακά πλαστικά και τις δερμάτινες επενδύσεις στο ταμπλό, που ξεχωρίζουν τόσο στην όραση όσο και στην αφή. Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών λειτούργει ως πίνακας ελέγχου του οχήματος, καθώς από εκεί μπορείς να χειριστείς το ηχοσύστημα, τον κλιματισμό, τον υπολογιστή ταξιδίου, τη συνδεσιμότητα του κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth, το σύστημα πλοήγησης, τον χρωματισμό του κρυφού φωτισμού, ενώ εκεί προβάλλεται και η εικόνα από την κάμερα οπισθοπορείας. Το μοναδικό σημείο που ίσως παρεκκλίνει κάπως ποιοτικά είναι το πλαστικό στην προέκταση του κάτω μέρος της κεντρικής κονσόλας.
Μόλις πατήσεις το μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα αναδύεται ο στρογγυλός περιστροφικός διακόπτης, ο οποίος αντικαθιστά τον παραδοσιακό λεβιέ, ενώ και το χειρόφρενο είναι ηλεκτρικό. Οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων βρίσκονται ψηλά στα πάνελ των θυρών, μια επιλογή ασυνήθιστη που δε στερείται όμως εργονομίας Από την πανοραμική γυάλινη οροφή έμπαινε άπλετο φως, ενώ όταν οι αχτίνες του ήλιου ήταν ιδιαίτερα καυτερές το ηλεκτρικά συρόμενο σκίαστρο έκανε αποτελεσματική δουλεία.
Ιδιαίτερα άνετη και γενναία σε χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια είναι η δεύτερη σειρά καθισμάτων που μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και τρεις ενήλικες επιβάτες (μεταξόνιο 2.741 χλστ.). Παράλληλα τα έδρανα των καθισμάτων της είναι συρόμενα έως και 160 χλστ. Στη διάθεση μας είχαμε την επταθέσια έκδοση του Discovery Sport, με τρίτη σειρά καθισμάτων, η οποία αναδύεται από το πορτμπαγκάζ. Τα δυο επιπλέον καθίσματα λοιπόν απευθύνονται σε παιδιά, λόγω των χώρων που προσφέρουν. Όταν οι πλάτες των καθισμάτων στη δεύτερη σειρά καθισμάτων πέσουν με το πάτημα των διακόπτων στο χώρο των αποσκευών και με την τρίτη σειρά να είναι βυθισμένη στο πάτωμα, τότε δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος 1.698 λίτρων και 454 λίτρων σε πενταθέσια διάταξη.
Είναι πράγματι αξιοθαύμαστος ο τρόπος με τον οποίο ο δίλιτρος Ingenium υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας ΤD4 των 180 ίππων δίνει ώθηση στο Discovery Sport. Δε μας έδειξε σε κανένα σημείο να κομπιάζει ακόμα και σε χαμηλές στόφες, η απόκριση στο πάτημα του γκαζιού είναι άμεση με τη ροπή να φτάνει τα 430 Nm, ενώ αισθάνεσαι ότι υπάρχουν διαρκώς περιθώρια δύναμης, τα οποία σε προκαλεί να εξαντλήσεις με τον τρόπο που ανεβάζει ρυθμό. Σε συνδυασμό μάλιστα με την πολύ καλή ηχομόνωση της καμπίνας και την πολιτισμένη λειτουργία του πετρελαιοκινητήρα εύκολα «ξεφεύγεις». Η ταχύτητα με την οποία θεωρείς ότι κινείσαι σχεδόν πάντα είναι μεγαλύτερη από αυτή που αναγράφει το ταχύμετρο.
Οι επιδόσεις αναφέρουν τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα και επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,9 δευτ. Αν παρασυρθείς δε θα αποφύγεις τα σχεδόν 10 λίτρα/100 χλμ. στην ένδειξη της κατανάλωσης. Σε πιο ήπιους ρυθμούς όμως είναι επιτεύξιμη μια μονάδα παρακάτω (επίσημη μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές C02 139 γρ./χλμ.).
Ομαλές και σχεδόν πάντα στον κατάλληλο χρόνο οι αλλαγές των 9-σχέσεων που πραγματοποιεί το αυτόματο κιβώτιο της ZF. Το 9αρι κιβώτιο ειναι το εξάρτημα που κανει τη διαφορά στην οδική συμπεριφορά του βρετανικού SUV. Όταν μάλιστα ο οδηγός επιθυμεί διαφορετική κλιμάκωση με πιο σπορ ύφος μπορεί να επιλέξει τη θέση “S” από το στρογγυλό περιστροφικό διακόπτη, ενώ μπορεί να πάρει την κατάσταση στα χέρια του αλλάζοντας ταχύτητες από τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Θα πρέπει να αναφέρουμε ακόμα ότι στη θέση “D” το Discovery Sport εκκινεί με δευτέρα.
Όπως οφείλει ένα σύγχρονο SUV έτσι και το LandRover Discovery Sport έχει «ανατραφεί» με αρχές καλής συμπεριφοράς εκτός αλλά και εντός δρόμου. Η ποιότητα κύλισης δε «σκοντάφτει» σχεδόν πουθενά, καθώς η μαλακή ανάρτηση φροντίζει όσο καλύτερα μπορεί για αυτό, αν και σε μεγάλες λακκούβες οι αντιδράσεις δεν είναι πάντα προβλέψιμες. Το τιμόνι παρέχει καλή αίσθηση τόσο στη χαλαρή οδήγηση όσο και στην πιο σβέλτη, ενώ τα ικανά φρένα αποτελούνται από δίσκους 325 χλστ. εμπρός και 300 χλστ. πίσω, ακινητοποιώντας έγκαιρα το Discovery Sport.
Τα γονίδια της περιπέτειας έχει περάσει η Land Roverστο Discovery Sport, κάτι που διαπιστώσαμε όταν το «ρίξαμε» στη χωμάτινη αρένα. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν τα κουμπιά του συστήματος τετρακίνησης “Terrain Response”, το οποίο περιλαμβάνει τα προγράμματα για οδήγηση στην άσφαλτο αλλά και για εδάφη καλυμμένα με χιόνι, άμμο, χαλίκι και λάσπη, ενώ λίγο πιο δίπλα βρίσκεται και το ECO mode. Στο να ξεπερνά εμπόδια βοηθούν οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής, οι οποίες είναι 25, 20 και 31 μοίρες αντίστοιχα. Η απόσταση που χωρίζει το Discovery Sport από το έδαφος είναι 212 χλστ. και 239 χλστ. για τον πίσω άξονα, ενώ μπορεί να βυθιστεί σε νερό που η στάθμη του φτάνει έως τα 600 χλστ.
To Discovery Sport είναι μια πραγματική ανακάλυψη όπως λέει και το όνομα του σε πολλούς τομείς, με πρώτο αυτόν της περιπέτειας που αποτελεί άλλωστε κληρονομία από την Land Rover. Δε στερείται ποιότητας κατασκευής, κύρους, σχεδίασης και χώρων, παρά μονό προσιτότητας, καθώς η τιμή του αγγίζει τα 56.060 ευρώ (12.151 ευρώ τέλος ταξινόμησης και 8.967 ευρώ φόρος πολυτελείας).
www.motori.gr