του Κώστα Χαριάτη
Ένα είναι γεγονός, το 4ης γενιάς Honda Civic Type R δημιουργήθηκε για τους σκληροπυρηνικούς οπαδούς της σπορ οδήγησης. Αναμφίβολα, η εξωτερική του εμφάνιση του είναι υπέρ του δέοντος επιθετική, προδίδοντας απευθείας τις διαθέσεις του.
Σε αυτό συνηγορούν τόσο το σφηνοειδές σχήμα του αποκλειστικά πεντάθυρου αμαξώματος σε συνδυασμό με χαμηλότερο συνολικό ύψος, καθώς και σε μερικά ακόμα στοιχεία που υπογραμμίζουν το πιο ισχυρό Type R όλων των εποχών.
Έχουμε λοιπόν τα λογότυπα της Brembo στις δαγκάνες των φρένων, τις 19άρες ζάντες σε συνδυασμό με τα 35άρια ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, η ευμεγέθης πίσω αεροτομή που έρχεται κατευθείαν από το Civic Type R του WTCC, και οι μεγάλης διαμέτρου τέσσερις εξατμίσες, στοιχεία τα οποία συνθέτουν το παζλ της εμφάνισής του.
Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι εξίσου εντυπωσιακά. Το ρυθμό στην ενορχήστρωση δίνουν τα επενδυμένα με αλκαντάρα μπάκετ καθίσματα σε κόκκινο χρώμα, τοποθετημένα πιο χαμηλά από τις απλές εκδόσεις, τα οποία συγκρατούν το σώμα με τρόπο υποδειγματικό που σε συνδυασμό με την πολύ καλή θέση οδήγησης, δίνουν το απαραίτητο έναυσμα για να ξεκινήσει η «μάχη».
Ξεχάσαμε βέβαια να αναφέρουμε το serial number στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Όλα τέλεια, λοιπόν; Με μία προσεκτική ματιά μάλλον ναι, καθώς τα μειονεκτήματα του προηγούμενου μοντέλου, όπως ο πίνακας οργάνων με τη συντηρητική διάταξη των ενδείξεων και το συμβατικό κλειδί εκκίνησης του κινητήρα ανήκουν στο παρελθόν. Τώρα υπάρχει επίσης το σύστημα πολλαπλών ενδείξεων (i-MID), το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες ειδικές για το ιαπωνικό μοντέλο, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζει ο μετρητής της πλευρικής επιτάχυνσης G, η πίεση υπερπλήρωσης, η θερμοκρασία νερού, η πίεση λαδιού, αλλά και το χρονόμετρο, για αυτούς που περνούν τα Σαββατοκύριακα στις πίστες.
Τα υπόλοιπα αποτελούν ένα δείγμα γραφής της Honda με την ποιότητα κατασκευής και υλικών να βρίσκεται σε υψηλό βαθμό, ενώ και οι χώροι για τους επιβάτες είναι επαρκείς. Αρκετά όμως μέχρι εδώ. Ας προχωρήσουμε στο κυρίως πιάτο.
Φτιάχνουμε στα μέτρα μας την ιδανική θέση οδήγησης, κλείνουμε το ηχοσύστημα (πρέπει να είσαι τρελός για να το βάλεις σε αντιπαράθεση με τον ήχο του κινητήρα) και πάμε παρακάτω.
Είτε χαϊδεύεις το γκάζι είτε αγριεύεις και αξιοποιείς το σύνολο, το συναίσθημα είναι απολαυστικό. Μεγάλο πράγμα να έχεις απόθεμα σε κάθε επίπεδο. Στον κινητήρα, στην μετάδοση, στην ανάρτηση και, βέβαια, στο σύστημα διεύθυνσης. Και τι απόθεμα!
Αναλύοντας επί της ουσίας, ξεκινάμε από τον κινητήρα. Για πρώτη φορά η Honda τοποθετεί υπερτροφοδότηση μονού αυλού στην κορυφαία έκδοση του Civic, ενώ ενσωματώνει τεχνολογίες όπως μεταβλητού χρονισμού και ηλεκτρονικού ελέγχου βύθισης βαλβίδων (VTEC) και διπλού μεταβλητού ελέγχου χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC), ούτως ώστε να μεγιστοποιείται η απόδοση του στις χαμηλές στροφές και να διατηρείται η επιτάχυνση έως τον κόφτη των 7.000 σ.α.λ.
Πλέον η λειτουργία του 2λιτρου κινητήρα των 310 ίππων στις 6.500 σ.α.λ. είναι ομαλή και γραμμική, ενώ η μέγιστη τιμή της ροπής φτάνει τώρα τα 40,8 χλγμ από τις 2.500 σ.α.λ. έως τις 4.500 σ.α.λ.
Αμέσως η αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας το νέο Civic Type R δεν έχει καμία σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Δεν πας λοιπόν στα όρια των ρυθμίσεων, εκεί όπου το κορυφαίο Civic απελευθερώνεται και εξελίσσεται σε αγωνιστικό για πίστα. Σε προκαλεί να παίξεις με τα νεύρα σου. Τόσο ψηλά έφτασαν οι Ιάπωνες και την ώρα εκείνη δε ρισκάραμε για συγκρίσεις, ούτε καν σκεφτήκαμε για το πώς θα είναι η άμεση αντιπαράθεση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας.
Σε παρασύρει το νέο Type R, κι ας φτάνει τα 1.382 κιλά σε βάρος. Σήμερα αποδεικνύεται πως το θέμα είναι το πώς το έχεις ζυγίσει, το πώς έχεις μοιράσει το βάρος και όχι η συνολική τιμή. Από εκεί και πέρα, προσθέστε τις ρυθμίσεις της ανάρτησης, τη σχέση της με το τιμόνι, τη μετάδοση και την απόδοση του κινητήρα και αντιλαμβάνεστε με τι λαχτάρα μπήκαμε στην πίστα των Μεγάρων.
Εκεί, γίνονται άμεσα αντιληπτές οι αρετές του Type R, τις οποίες αρκετές φόρες έως τώρα έχουμε εξυμνήσει. H οδική συμπεριφορά, το στήσιμο των εξελιγμένων αναρτήσεων, που πλέον διαθέτουν ενεργή προσαρμογή απόσβεσης τεσσάρων σημείων (Adaptive Damper System), η κλιμάκωση των σχέσεων του νέου 6τάχυτου κιβωτίου, σε συνδυασμό με την απόδοση του κινητήρα στις υψηλές στροφές λειτουργίας και τα τετραπίστονα φρένα της Brembo, με δίσκους 350 χιλ., δημιουργούν ένα εξαιρετικά αξιόμαχο για συνθήκες πίστας σύνολο με την ακαμψία του αμαξώματος να εξακολουθεί να είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του ιαπωνικού GTi. Και μπορεί στο παρελθόν η αχίλλειος φτέρνα να αφορούσε την ελκτική πρόσφυση, αλλά τώρα η ύπαρξη του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης μειώνει σε μεγάλο βαθμό το σπινάρισμα των κινητήριων τροχών, κυρίως στα «κλειστά» κομμάτια της πίστας. Στο δια ταύτα μπορούμε να ομολογήσουμε ότι το νέο Civic Type R απαιτεί αρκετό «ψάξιμο», κάτι που συνέβαινε και στο προηγούμενο μοντέλο. H λογική με την οποία είναι στημένο όλο το αυτοκίνητο χρειάζεται εντατικό ψηλάφισμα σε όλες του πτυχές, μειώνοντας στο ελάχιστο τις αρνητικές συνέπειες της μετάδοσης της κίνησης στους εμπρός τροχούς.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, το νέο σκληροπυρηνικό Type R χρειάζεται μόλις 5,7 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 270 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Honda, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,3 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές ρύπων CO2 να φτάνουν τα 170 γρ./χλμ.
Όσοι λοιπόν τρίβετε τα χέρια σας και δημιουργείτε νέο θέμα στα όνειρά σας θα πρέπει να υπολογίζετε 48.000 ευρώ για την βασική έκδοση και 51.000 ευρώ για την πλουσιότερη σε επίπεδο εξοπλισμού GT Pack, από τις 60.000 ευρώ που ήταν η τιμή του αυτοκινήτου, πριν το νέο φορολογικό σύστημα.
www.motori.gr