Η ισπανική μάρκα ήταν ένας από τους λίγους κατασκευαστές που δεν είχαν δηλώσει παρουσία μέχρι τώρα στην ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της ευρωπαϊκής αγοράς.
Την είσοδό της την κάνει με τo Ateca, ένα μοντέλο που έρχεται την κατάλληλη εποχή για τη Seat. Τώρα που μετά από πολλά χρόνια η εταιρεία επιστρέφει στην κερδοφορία. Έτσι οι Ισπανοί ρίχνουν στην αγορά έναν ακόμα δυνατό παίκτη και βάζουν στόχο να κερδίσουν γρήγορα μια καλή θέση στη δύσκολη αυτή κατηγορία. Όπλα τους η αισθητική και οι εκτός δρόμου ικανότητες.
Το Ateca χρησιμοποιεί την πλατφόρμα του Seat Leon, με το οποίο μοιράζεται το μεταξόνιο, έχοντας όμως αυξημένη απόσταση από το έδαφος.
Την πρώτη επαφή την είχαμε με την έκδοση 1.4 ΤSI. Στη διάθεσή μας είχαμε 150 ίππους, σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων στις χαμηλές ταχύτητες και κίνηση σε όλους τους τροχούς.
Το σύστημα AWD είναι Haldex, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, και αναλόγως με τις συνθήκες μπορεί να στείλει έως και 100% της ροπής στον πίσω άξονα, όταν αυτό είναι απαραίτητο.
Εκτός από τις ρυθμίσεις Eco, Comfort και Sport το 4x4 Ateca έχει άλλες δύο ρυθμίσεις για τις off-road διαδρομές. Και στις δύο περιπτώσεις αλλάζει πολύ η κατανομή της ροπής, ώστε να εξασφαλιστεί η ομαλή εκκίνηση σε λασπωμένες ή χιονισμένες επιφάνειες.
Οδηγώντας σε χωμάτινες διαδρομές εντυπωσιαστήκαμε από τη σταθερότητα σε επιφάνειες με κλίση έως 45%, ενώ με γωνία εισόδου 20 μοιρών και εξόδου 24,5 μοιρών το Ateca πέρασε από αρκετά εμπόδια.
Να αλλάξουμε όμως επιφάνεια και να πάμε στην άσφαλτο. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή κατευθυντικότητα, είναι σταθερό, το σύστημα XDS που διαθέτει εξαλείφει εντελώς την υποστροφή σε γλιστερές ασφάλτινες επιφάνειες όταν τα χιλιόμετρα αυξηθούν και το αυτοκίνητο οδηγείται σε στυλ Cupra.
Το τελευταίο μπορεί εύκολα να συμβεί αφού ο κινητήρας με την πολύ καλή απόκριση σε προδιαθέτει, και εμείς βέβαια κάθε άλλο παρά χάσαμε την ευκαιρία...
Ο οδηγός έχει άνεση πίσω από το τιμόνι, ενώ νιώθει την ασφαλή οδική συμπεριφορά σε κάθε χιλιόμετρο. H ορατότητα είναι καλή προς κάθε κατεύθυνση, ενώ όταν θελήσαμε να πάρουμε τις αποσκευές μας από τον χώρο των αποσκευών, η πόρτα άνοιξε ηλεκτρονικά με την κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα.
Τι είναι λοιπόν το Ateca για τη SEAT.
Σίγουρα βάζει σε νέους δρόμους την εταιρεία το Ateca και η εμπορική επιτυχία του θεωρείται δεδομένη από τους Ισπανούς.
Δυνατά χαρτιά του στη μάχη με τον ανταγωνισμό η ποικιλία των κινητήρων και των εκδόσεων, η τετρακίνηση και οι προσιτές τιμές.
Η βασική έκδοση βενζίνης είναι ενός λίτρου και 110 ίππων ενώ στην TDi η 1.6 110 ίππων.
Κείμενο-φωτογραφίες : Joan Dalmau μέλος AutoBest