Έκρηξη παραπόνων, διαμαρτυριών και καταγγελιών των καταναλωτών για φουσκωμένους λογαριασμένους ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και για λανθασμένη μέτρηση της κατανάλωσης από τα “ρολόγια”, καταγράφει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Ειδικότερα, η ΡΑΕ έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση επί των εγγράφων αναφορών των καταναλωτών ενέργειας, το περιεχόμενο της οποίας αφορά το 2015.
Η Αρχή σημειώνει ότι ο αριθμός των έγγραφων αναφορών που της υποβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2015, ανέρχεται σε 234, μειωμένος κατά 22% περίπου σε σχέση με το 2014 και συνεχίζοντας τη σταδιακή μείωση μετά το 2012. Τότε σημειώθηκε κορύφωση του αριθμού των αναφορών που υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ εξ αιτίας της διακοπής της δραστηριότητας των μεγαλύτερων σε μερίδιο αγοράς εναλλακτικών προμηθευτών την περίοδο εκείνη και της αναστάτωσης που προκλήθηκε στους πελάτες των εταιρειών αυτών
Οι έγγραφες αναφορές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτή των διαμαρτυριών, παραπόνων και καταγγελιών και σε εκείνη των αιτημάτων ενημέρωσης. Η πρώτη κατηγορία, παρουσιάζει σημαντική ποσοστιαία αύξηση, μεγαλύτερης του 35% σε σχέση με το 2012, με αντίστοιχη μείωση των αιτημάτων ενημέρωσης. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να υποδηλώνει την διεύρυνση του πλήθους των ενημερωμένων καταναλωτών ενέργειας περί των δικαιωμάτων τους ιδίως μετά την έκδοση του ΚΠΗΕ και των υποχρεώσεων που επέβαλε στις εταιρείες προμήθειας. Οι εταιρείες του κλάδου συμβαδίζοντας, τόσο με τη θεσμική τους υποχρέωση για την ενημέρωση των πελατών τους, όσο και με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού της αγοράς, προχώρησαν τα τελευταία χρόνια σε μία σειρά ενημερωτικών ενεργειών δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση του περιεχομένου των εταιρικών τους ιστοσελίδων.
Παράπονα - καταγγελίες
Τα αμιγή παράπονα και οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ κατά το 2015 ανέρχονται σε 214.
Για μια ακόμη χρονιά, οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης αποτυπώνονται ξεκάθαρα στον αριθμό και το περιεχόμενο των παραπόνων, τα οποία αναφέρονται σε οικονομικά ζητήματα συναλλαγών και τις επιπτώσεις αυτών. Το 2015, οι αναφορές παραπόνων επικεντρώνονται σχεδόν κατά το ήμισυ σε διαμαρτυρίες αναφορικά με τους λογαριασμούς κατανάλωσης (46,7%), ακολουθούμενες από τα παράπονα για τις ενδείξεις των μετρητών κατανάλωσης (15,4%) καθώς και προβλήματα κατά τη διαδικασία σύνδεσης και αποσύνδεσης από το δίκτυο (8,4%).
Η σύγκριση των ποσοστών με τα προηγούμενα έτη, αναδεικνύει τα προβλήματα με τους λογαριασμούς ως το κυρίαρχο θέμα των παραπόνων για τα δύο τελευταία έτη. Ειδικότερα, τα ζητήματα για τους λογαριασμούς (46,7%), σχετίζονται κατά προτεραιότητα με παράπονα που αφορούν:
την αδυναμία κατανόησης του υπολογισμού των χρεώσεων του συγκεκριμένου λογαριασμού,
την αδυναμία εξεύρεσης λύσης με τον προμηθευτή τους ως προς την ευνοϊκότερη προσφορά διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές αυτοί να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της διακοπής ηλεκτροδότησης,
Ακολουθούν οι αναφορές παραπόνων για:
Το μετρητή κατανάλωσης (15,4%), που συνδέονται κυρίως με καταλογισμό παραβίασης του μετρητή και των ενδείξεών του με αποτέλεσμα να διεκδικούνται αναδρομικές χρεώσεις από τον καταναλωτή.
Τη διαδικασία σύνδεσης στο δίκτυο (8,4%) που αναφέρονται σε καθυστερήσεις των εργασιών σύνδεσης και των επιβαλλόμενων χρεώσεων.
Τη διαδικασία αποσύνδεσης από το δίκτυο (8,4%) που αναφέρονται σε απροειδοποίητες αποσυνδέσεις λόγω οφειλών, αλλά και καθυστερήσεις σε αιτήσεις αποσύνδεσης.