Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΡΑΕ
Έκρηξη παραπόνων το 2015
Έκρηξη παραπόνων, διαμαρτυριών και καταγγελιών των καταναλωτών για φουσκωμένους λογαριασμένους ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και για λανθασμένη μέτρηση της κατανάλωσης από τα “ρολόγια”, καταγράφει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.
Παρασκευή, 03/06/2016

Έκρηξη παραπόνων, διαμαρτυριών και καταγγελιών των καταναλωτών για φουσκωμένους λογαριασμένους ηλεκτρικού ρεύματος καθώς και για λανθασμένη μέτρηση της κατανάλωσης από τα “ρολόγια”, καταγράφει η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας.

Ειδικότερα, η ΡΑΕ έδωσε στη δημοσιότητα την ετήσια έκθεση επί των εγγράφων αναφορών των καταναλωτών ενέργειας, το περιεχόμενο της οποίας αφορά το 2015.

Η Αρχή σημειώνει ότι ο αριθμός των έγγραφων αναφορών που της υποβλήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2015, ανέρχεται σε 234, μειωμένος κατά 22% περίπου σε σχέση με το 2014 και συνεχίζοντας τη σταδιακή μείωση μετά το 2012. Τότε σημειώθηκε κορύφωση του αριθμού των αναφορών που υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ εξ αιτίας της διακοπής της δραστηριότητας των μεγαλύτερων σε μερίδιο αγοράς εναλλακτικών προμηθευτών την περίοδο εκείνη και της αναστάτωσης που προκλήθηκε στους πελάτες των εταιρειών αυτών

Οι έγγραφες αναφορές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: Σε αυτή των διαμαρτυριών, παραπόνων και καταγγελιών και σε εκείνη των αιτημάτων ενημέρωσης. Η πρώτη κατηγορία, παρουσιάζει σημαντική ποσοστιαία αύξηση, μεγαλύτερης του 35% σε σχέση με το 2012, με αντίστοιχη μείωση των αιτημάτων ενημέρωσης. Το γεγονός αυτό ενδέχεται να υποδηλώνει την διεύρυνση του πλήθους των ενημερωμένων καταναλωτών ενέργειας περί των δικαιωμάτων τους ιδίως μετά την έκδοση του ΚΠΗΕ και των υποχρεώσεων που επέβαλε στις εταιρείες προμήθειας. Οι εταιρείες του κλάδου συμβαδίζοντας, τόσο με τη θεσμική τους υποχρέωση για την ενημέρωση των πελατών τους, όσο και με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού της αγοράς, προχώρησαν τα τελευταία χρόνια σε μία σειρά ενημερωτικών ενεργειών δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερη έμφαση στην αναβάθμιση του περιεχομένου των εταιρικών τους ιστοσελίδων.

 

Παράπονα - καταγγελίες

 

Τα αμιγή παράπονα και οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν στη ΡΑΕ κατά το 2015 ανέρχονται σε 214.

Για μια ακόμη χρονιά, οι συνέπειες της οικονομικής κρίσης αποτυπώνονται ξεκάθαρα στον αριθμό και το περιεχόμενο των παραπόνων, τα οποία αναφέρονται σε οικονομικά ζητήματα συναλλαγών και τις επιπτώσεις αυτών. Το 2015, οι αναφορές παραπόνων επικεντρώνονται σχεδόν κατά το ήμισυ σε διαμαρτυρίες αναφορικά με τους λογαριασμούς κατανάλωσης (46,7%), ακολουθούμενες από τα παράπονα για τις ενδείξεις των μετρητών κατανάλωσης (15,4%) καθώς και προβλήματα κατά τη διαδικασία σύνδεσης και αποσύνδεσης από το δίκτυο (8,4%).

Η σύγκριση των ποσοστών με τα προηγούμενα έτη, αναδεικνύει τα προβλήματα με τους λογαριασμούς ως το κυρίαρχο θέμα των παραπόνων για τα δύο τελευταία έτη. Ειδικότερα, τα ζητήματα για τους λογαριασμούς (46,7%), σχετίζονται κατά προτεραιότητα με παράπονα που αφορούν:

την αδυναμία κατανόησης του υπολογισμού των χρεώσεων του συγκεκριμένου λογαριασμού,

την αδυναμία εξεύρεσης λύσης με τον προμηθευτή τους ως προς την ευνοϊκότερη προσφορά διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές αυτοί να αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο της διακοπής ηλεκτροδότησης,

Ακολουθούν οι αναφορές παραπόνων για:

Το μετρητή κατανάλωσης (15,4%), που συνδέονται κυρίως με καταλογισμό παραβίασης του μετρητή και των ενδείξεών του με αποτέλεσμα να διεκδικούνται αναδρομικές χρεώσεις από τον καταναλωτή.

Τη διαδικασία σύνδεσης στο δίκτυο (8,4%) που αναφέρονται σε καθυστερήσεις των εργασιών σύνδεσης και των επιβαλλόμενων χρεώσεων.

Τη διαδικασία αποσύνδεσης από το δίκτυο (8,4%) που αναφέρονται σε απροειδοποίητες αποσυνδέσεις λόγω οφειλών, αλλά και καθυστερήσεις σε αιτήσεις αποσύνδεσης.  

Σχετικοί όροι:
ΡΑΕ
Συναφείς αναρτήσεις
Χαρακτηριστικά υψηλής συγκέντρωσης συνέχισε να εμφανίζει η λιανική αγορά ηλεκτρισμού τον Νοέμβριο, παρά τον σημαντικό αριθμό προμηθευτών που δραστηριοποιούνται, ...
Ξεκινάει από τους πρώτους μήνες του 2024
Την καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος, κάθε μήνα, για όλες τις κατηγορίες ρολογιών, από τον Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής ...
Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας
Ένα ακόμα βήμα για τα 9  εκατ. ευρώ που διεκδικούν βιομηχανίες και επιχειρήσεις από τους Διαχειριστές Διανομής Αερίου έγινε ...
Η υπόθεση θα κριθεί οριστικά στο Συμβούλιο της Επικρατείας
Ενα αποφασιστικό βήμα, για το  ποσό των περίπου 9  εκατ. ευρώ που διεκδικούν βιομηχανίες και επιχειρήσεις από τους Διαχειριστές ...
Ρόδος - Συνεργασία - Βέλτιστες πρακτικές
Οι βέλτιστες πρακτικές για την ενεργειακή μετάβαση, οι δυσκολίες, τα επιτυχημένα έργα και η αντιμετώπιση των σημείων συμφόρησης στην ...
Οι θέσεις της ΔΕΔΑ διατυπώνονται σε επιστολή της προς τη ΡΑΕ
Την αντίθεσή της στη σύνδεση της ΕΛΒΑΛ απ’ευθείας με το δίκτυο του ΔΕΣΦΑ δηλώνει η ΔΕΔΑ, με  βασικό επιχείρημα ...
O πρώτος διαγωνισμός θα πρέπει να γίνει ως το τέλος Ιουνίου
Οι διαγωνισμοί για τις ενισχύσεις που θα λάβουν οι μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρισμού μπορεί ακόμα να είναι στα χαρτιά… και ...
Αγορά ηλεκτρικής ενέργειας
Περισσότερες διευκρινίσεις αλλά και τροποποιήσεις σε αρκετά σημεία του ρυθμιστικού πλαισίου που σχεδιάζεται για τη συμμετοχή της απόκρισης της ...
Η ΡΑΕ προχώρησε στην τροποποίηση του Κώδικα Διαχείρισης
Στo πλαίσιο των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και της αξιοποίησης των δυνατοτήτων μεταφοράς φυσικού αερίου ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...