Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ναυτιλία
Οι top Έλληνες πλοιοκτήτες
Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο στον κόσμο με 90,16 δισ. δολ., με 4.435 πλοία.
Δευτέρα, 06/06/2016

Αδιαφιλονίκητος ηγέτης στον χώρο της ποντοπόρου ναυτιλίας παραμένει ο ελληνικός στόλος. Κόντρα στην πρωτοφανή κρίση που πλήττει την αγορά του ξηρού φορτίου και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να κρατούν τα ηνία της παγκόσμιας ναυτιλίας και να κατέχουν τη μερίδα του «λέοντος» στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων. Παράλληλα, προκειμένου να διασφαλίσουν τα υψηλά επίπεδα της ανταγωνιστικότητας και να κόψουν το βήχα στους επίδοξους διεκδικητές, φροντίζουν να ανανέωνουν τον στόλο με νέα πλοία σύγχρονης τεχνολογίας.

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της εταιρείας VesselsValue, σύμφωνα με τα οποία οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο στον κόσμο με 90,16 δισ. δολ., με 4.435 πλοία, ενώ αναδεικνύονται στους σημαντικότερους αγοραστές μεταχειρισμένων πλοίων, και μάλιστς με μεγάλη διαφορά από τους ανταγωνιστές τους.

Παραγγελίες

Παρότι, ο αριθμός των νέων παραγγελιών δεν θυμίζει σε τίποτα την αγοραστική «φρενίτιδα» της προηγούμενης δεκαετίας, το ελληνικό βιβλίο παραγγελιών διατηρεί την δυναμική του, καθώς με βάση τα στοιχεία Μαΐου της VesselsValue, υπήρχαν παραγγελίες για τη ναυπήγηση 172 τάνκερ, 140 πλοίων χύδην φορτίου (Bulker), 35 πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG), 27 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (conteiner), 26 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και 1 μικρό πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου (Small dry).

«Παρά τον έντονο διεθνή ανταγωνισμό, ο ποντοπόρος στόλος της Ελλάδας καταλαμβάνει την υψηλότερη θέση στον κόσμο και επεκτείνεται συνεχώς, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από τις τρέχουσες 350 παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Γεώργιος Δ. Πατέρας, κατά τη διάρκεια της επίσημης συνέντευξης Τύπου των Ποσειδωνίων.

Αισιόδοξος για το παρόν και το μέλλον της ελληνικής ναυτιλίας εμφανίστηκε και ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης στην εισαγωγική τοποθέτησή του στην ετήσια έκθεση της Ένωσης. Ο ισχυρός άνδρας της ελληνικής ναυτιλίας σημείωσε πως παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες στο διεθνές και εθνικό περιβάλλον, με αποκορυφωμα το κλείσιμο των ελληνικών τραπεζών, η ναυτιλία των Ελλήνων κατόρθωσε να διατηρήσει την πρωτοκαθεδρία της, τόσο αριθμητικά, αυξάνοντας τα ποσοστά της σε περίπου 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight και σχεδόν σε 50% του κοινοτικού στόλου, όσο και ποιοτικά.

Οι κορυφαίοι

Ένα από τα «μυστικά» για την ελληνική επιτυχία κρύβεται στην παρουσία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων, από τα τάνκερ όπου κυριαρχούν και τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μέχρι τα πλοία ξηρού φορτίου καιτα κοντέινερ. Με τη διασπορά αυτή μειώνουν τον κίνδυνο, σε περίπτωση που μια αγορά δεν αποδίδει τα αναμένομενα ή βρίσκεται σε κρίση -όπως συμβαίνει σήμερα με το ξηρό φορτίου όπου τα ναύλα πολλές φορές δεν αρκούν για να καλύψουν τα ημερήσια λειτουργικά έξοδα του πλοίου- και αντισταθμίζουν τις απώλειες από τα κέρδη άλλων αγορών, που υπεραποδίδουν όπως για παράδειγμα τα τάνκερ που σήμερα διανύουν μια από τις καλύτερες περιόδους στην ιστορία τους.

Πλοιοκτήτες

Η μεγαλύτερη δύναμη των Ελλήνων πλοιοκτητών, όπως δείχνουν και τα στοιχεία της VesselsValue συγκεντρώνεται στα τάνκερς, όπου καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με βάση την αξία αλλά και στα πλοία χύδην φορτίου (Bulkers), όπου με 2.142 πλοία είναι στη δεύτερη θέση με βάση πάντα την αξία.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η κατάταξη των ελληνικών ναυτιλιακών. Την πρώτη θέση στις ελληνικές ναυτιλιακές εταρείες από πλευράς αξίας του στόλου της και πάντα με βάση τα στοιχεία της VesselsValue καταλαμβάνει η Thenamaris του Ντ. Μαρτίνου, τη δεύτερη η Dynacom του Γ. Προκοπίου, την τρίτη η Gaslog του Παν. Λιβανού, την τέταρτη η Danaos Shipping του Ι. Κούστα ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει η Maran Tankers του Γ. Αγγελικούση. Ακολουθεί η TEN του Ν. Τσάκου στην έκτη θέση, η Minerva Marine του Αν. Μαρτίνου στην έβδομη, η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου στην ένατη θέση και τέλος η Enesel S.A του Ν. Σ. Λαιμού.

Συναφείς αναρτήσεις
Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζει την τελευταία διετία η γυναικεία ναυτική απασχόληση, που αγγίζει το 31%, όταν η εγγεγραμμένη ναυτική απασχόληση ...
ΔΕΠΑ
"Το LNG εκτός από περιβαλλοντικά φιλικό, διαθέτει και μια ασφαλή και εφαρμοσμένη τεχνολογία ως προς την αποθήκευση, μεταφορά και ...
Oι Ελληνες πλοιοκτήτες κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG), καθώς την περίοδο 2018-19 ξεπέρασαν την Ιαπωνία και ...
Κλίμα
Tα μέτρα για τον περιορισμό  της εκπομπής ρύπων και την   αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής θα μπορούσαν να προκαλέσουν  μείωση ...
Ε. Μαρινάκης
H εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο Capital Product Partners L.P. , συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, προχώρησε σε υπογραφή ναυλοσυμφώνου μακράς διάρκειας ...
Diamond S Shipping Inc
Στις 28 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η εισαγωγή των μετοχών της νέας εταιρείας Diamond S Shipping Inc στην αμερικανική ...
Τσίπρας
Ποσό κατ' ελάχιστο 75 εκατομμυρίων ετησίως θα εισρέει στα δημόσια ταμεία, με το νέο Συνυποσχετικό μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου ...
Εγκύκλιος ΑΑΔΕ
«Απαγορευτικό» έβγαλε η ΑΑΔΕ στην φάμπρικα της αθρόας εισαγωγής συναλλάγματος από τους εφοπλιστές, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά, γεγονός που ...
Τυχαία
Συνελήφθη από άνδρες της ομάδας ΔΙΑΣ σε τυχαίο έλεγχο ο εφοπλιστής Αλέξανδρος Αγούδημος για χρέη και εισφορές προς το Δημόσιο. Σύμφωνα με ...
 
 
Το εντυπωσιακό ταχύπλοο EuroChampion Jet έφτασε την Κυριακή, 3 Μαρτίου στο λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για το νεότερο μέλος της οικογένειας της SEAJETS, ...
Mειώθηκε σημαντικά τον Ιανουάριο ο αριθμός των ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων, που μετέφεραν ρωσικό πετρέλαιο, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, που αποδίδει την εξέλιξη αυτή ...
Στην Μαύρη θάλασσα
Σοβαρές ζημιές υπέστη ελληνόκτητο φορτηγό πλοίο από χτύπημα νάρκης στη Μαύρη Θάλασσα, ενώ κατευθυνόταν στο λιμάνι Ισμαήλ του Δούναβη στην Ουκρανία, για να ...
1 δισ. ευρώ για εκσυγχρονισμό του στόλου
Υπεγράφη το Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) της ΟΝΕΧ Group με την Attica Group συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ και αφορά το ναυπηγικό πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ...
Στόλος 5.250 πλοία
Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) δημοσίευσε την Ετήσια Έκθεσή της για την περίοδο 2022-2023, στην οποία παρουσιάζονται και αναλύονται οι σημαντικότερες εξελίξεις, σε θέματα ναυτιλιακής ...
Κατακόρυφη αύξηση παρουσιάζει την τελευταία διετία η γυναικεία ναυτική απασχόληση, που αγγίζει το 31%, όταν η εγγεγραμμένη ναυτική απασχόληση το 2022 εμφανίζει αύξηση ...
Δύο μέρες πριν από την γ.σ.
Oικονομικό έλεγχο της MIG ζητεί η πλευρά του Μάριου Ηλιόπουλου. Όπως έγινε γνωστό, από την MIG, δύο μέρες πριν από την επαναληπτική γενική ...
Στο 13% η συμμετοχή του
Δωρεά 2 εκατομμυρίων ευρώ για υγεία, παιδεία, αθλητισμό, πολιτισμό, περιβάλλον και ίδρυση Ιδρύματος Ηλιόπουλος στη μνήμη του πατέρα του Παναγιώτη Ηλιόπουλου, θα πραγματοποιήσει ...
Βρέθηκε λύση
Η ασφαλιστική διαμάχη που δημιούργησε συμφόρηση τάνκερ στον Βόσπορο επιλύθηκε, δηλώνει ναυτασφαλιστής στους Financial Times. Κομβόι δεξαμενόπλοιων υποχρεώθηκε να ρίξει άγκυρα σε Βόσπορο και Δαρδανέλια, αφού η Τουρκία ζήτησε επιπλέον αποδεικτικά ασφάλισης ύστερα ...
Για την απόκτηση του 67% του λιμανιού
Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, παρέλαβε σήμερα, Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου 2022, δύο (2) προσφορές για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου ...
Βελτίωση προσφορών
Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, κατά τη σημερινή του συνεδρίαση προχώρησε στην αποσφράγιση των τριών (3) οικονομικών προσφορών που ...
Έναρξη της Δημόσιας Προσφοράς 20Ιουλίου και λήξη 22Ιουλίου 2022
Η «CPLP SHIPPING HOLDINGS PLC» (η «Εκδότρια»), μέλος του Ομίλου Capital Product Partners L.P. ανακοινώνει ότι μετά την έγκριση του σχετικού Ενημερωτικού Δελτίου ...