Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Financial Times
Οι Βρυξέλλες ήξεραν για "κομπίνες" με ρύπους πριν το σκάνδαλο VW
Δευτέρα, 24/10/2016

Emails που εξέτασαν οι FT δείχνουν ότι η Κομισιόν γνώριζε από το 2012 για τη «συνήθεια» εταιριών να «βελτιστοποιούν» τα οχήματα για να ανταποκρίνονται στα πρότυπα, υποστηρίζοντας πως τα κράτη είναι υπεύθυνα για την αστυνόμευση των ορίων εκπομπών.

Οι ευρωπαϊκές αρχές είχαν ενδείξεις πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούσαν συστήματα ελέγχου θερμοκρασίας για να «κοροϊδέψουν» τις επίσημες δοκιμές εκπομπών ρύπων ήδη από το 2012, γεγονός που εγείρει ερωτήματα επάνω στο γιατί δεν έγιναν περισσότερα για να ερευνηθεί το θέμα πριν τις αποκαλύψεις της Volkswagen πέρυσι.

Οι ρυθμιστικές αρχές ανακάλυψαν ένα παράδειγμα τεχνολογίας που χειραγωγούσε τις εκπομπές ρύπων των ντίζελ σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες, για να συνάδουν τα αποτελέσματα με τις δοκιμές στο εργαστήριο, ενώ τα ντίζελ εξέπεμπαν πολύ υψηλότερα επίπεδα επιβλαβών οξειδίων του αζώτου (NOx) στο δρόμο.

Σε μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του 2012, το οποίο εξέτασαν οι FT, ένας επιστήμονας στην υπηρεσία επιστήμης και γνώσης της Κομισιόν, Joint Research Centre, στην Ιταλία, σημείωσε πως όταν άναβε η μηχανή του εν λόγω αυτοκινήτου κάτω των 20 βαθμών ή άνω των 30, αυτό οδηγούσε σε «ισχυρή αύξηση» στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Το αυτοκίνητο, του οποίου ο κατασκευαστής δεν έχει ταυτοποιηθεί, είχε «βελτιστοποιηθεί» για να πληροί τις προϋποθέσεις των επίσημων δοκιμών εκπομπών, σύμφωνα με το email που ανέφερε ακόμη ότι οι «συσκευές μείωσης των οξειδίων του αζώτου» στο αυτοκίνητο ήταν «πλήρως ενεργοποιημένες μόνο μέσα στα όρια ενός συγκεκριμένου εύρους (θερμοκρασιών)».

Αξιωματούχος στο τμήμα βιομηχανίας της Κομισιόν, το οποίο είναι υπεύθυνο για το κανονιστικό πλαίσιο που διέπει τα αυτοκίνητα, απάντησε με email πως τα ευρήματα ήταν «ξεκάθαρη περίπτωση ''cycle beating''» -ορολογία/αργκό για όταν μια αυτοκινητοβιομηχανία εστιάζει στο να περάσει τα τεστ συμμόρφωσης που πραγματοποιούνται στο εργαστήριο, αντί να διασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητα πράγματι είναι φιλικά στο περιβάλλον.

Εκπρόσωπος της Κομισιόν επιβεβαίωσε την ακρίβεια των ηλεκτρονικών μηνυμάτων, τονίζοντας πως το cycle beating δεν αποτελεί νομικό όρο και ότι η χρήση του δε σημαίνει πως οι επιστήμονες είχαν αποκαλύψει κάποια παρατυπία.

Αξιωματούχοι των Υπουργείων Μεταφορών σε όλη την ΕΕ ενημερώθηκαν για τα ευρήματα της Κομισιόν το Μάιο του 2012, ανέφερε ο εκπρόσωπος, προσθέτοντας πως οι εθνικές αρχές, και όχι τόσο η ΕΕ, είναι «υπεύθυνες για την επιβολή και την αστυνόμευση» των ορίων εκπομπών.

Ωστόσο ο Ολλανδός Gerben-Jan Gerbrandy, μέλος της ερευνητικής επιτροπής του Ευρωκοινοβουλίου για το σκάνδαλο της VW, υποστήριξε ότι τα emails άφησαν ερωτήματα που θα έπρεπε να απαντήσει η Κομισιόν.

Είναι σαφής «απόδειξη ότι το τμήμα βιομηχανίας και το ερευνητικό κομμάτι της Κομισιόν ήταν ήδη πλήρως ενημερωμένα για το cycle beating και τη χρήση δεδομένων θερμοκρασιών για τη χειραγώγηση των δοκιμών εκπομπών», ανέφερε, προσθέτοντας ότι θα πιέσει τους πρώην Επιτρόπους να ξαναπαρουσιαστούν ενώπιον της επιτροπής για να συζητήσουν το θέμα.

Τα emails αυξάνουν την πίεση στις εθνικές αρχές έγκρισης αυτοκινήτων και στην Κομισιόν για τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου, οι οποίες συνδέονται με μια σειρά ασθενειών του αναπνευστικού.

Επικρίσεις έχουν πυροδοτηθεί από το γεγονός ότι η παρανομία της Volkswagen ανακαλύφθηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρότι τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα που επηρεάστηκαν έχουν πωληθεί στην Ευρώπη.

Οι βρετανικές και γερμανικές ρυθμιστικές αρχές ανέφεραν νωρίτερα φέτος πως κατασκευαστές περιλαμβανομένων της Mercedes-Benz της Daimler, της Opel της General Motors και της VW, έχουν εγκαταστήσει λογισμικό που αναγνωρίζει τις θερμοκρασίες, σε κάποια από τα οχήματά τους.

Αν και οι εταιρίες έχουν επιμείνει ότι η τεχνολογία ήταν απαραίτητη για την προστασία των κινητήρων των αυτοκινήτων, οι εξηγήσεις τους έχουν προκαλέσει το σκεπτικισμό κάποιων εθνικών ρυθμιστικών αρχών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έχουν ζητήσει περισσότερες πληροφορίες.

Ο Greg Archer, επικεφαλής πράσινων οχημάτων στην περιβαλλοντική οργάνωση Transport & Environment, επεσήμανε ότι τα emails έδειξαν «πως ήδη από το 2012 η Κομισιόν γνώριζε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες βελτιστοποιούσαν τα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων ώστε να λειτουργούν καλύτερα στη διάρκεια των δοκιμών».

«Είναι ντροπή το ότι έχει επιτραπεί στις αυτοκινητοβιομηχανίες να τη ''γλιτώσουν'' με την χειραγώγηση των δοκιμών για τόσο καιρό και εκατομμύρια πολίτες έχουν πεθάνει πρόωρα από την ατμοσφαιρική μόλυνση που έχει προκαλέσει αυτό».

Συναφείς αναρτήσεις
Η Ελλάδα και η Ισπανία δέχονται έντονη πίεση από τους συμμάχους τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στο ΝΑΤΟ να παράσχουν συστήματα ...
Στη λίστα FT1000 των Financial Times, η οποία παρουσιάζει τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες της Ευρώπης, συμπεριλήφθηκε  η  Ferryscanner, η ελληνική μηχανή αναζήτησης ...
Oι πολλές οικονομικές εκκρεμότητες της κυβέρνησης προς τις εταιρίες της αγοράς ηλεκτρισμού αλλά και η ανησυχία για τις τιμές ...
Ποσοστό 17% των εσόδων από τις δημοπρασίες ρύπων, έναντι 11% προηγουμένως, θα λάβει σύμφωνα με πληροφορίες η ενεργοβόρος βιομηχανία ...
Το ανανεωμένο Golf, το οποίο είναι κομψότερο σχεδιαστικά και πιο προηγμένο τεχνολογικά, αποκάλυψε η Volkswagen, το οποίο βρίσκεται πλέον ...
Στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων 15 εβδομάδων έχουν υποχωρήσει οι τιμές των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων, καθώς η ζήτηση μειώνεται, ...
H Volkswagen πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Tiguan, το οποίο έχει κάνει άλματα σε επίπεδο σχεδίασης, τεχνολογίας και ...
Συνοριακός Μηχανισμός Προσαρμογής Ανθρακα
Ξεκινά την 1η Οκτωβρίου η μεταβατική φάση  εφαρμογής του Συνοριακού Μηχανισμού Προσαρμογής Ανθρακα (CBAM), η οποία θα διαρκέσει ως ...
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το νέο ID.3, το μικρό ηλεκτρικό της Volkswagen ID.3, έφτασε στην Ελλάδα. Οι αλλαγές εξωτερικά είναι μικρές και εστιάζονται στον εμπρός και ...
 
 
Η Ολυμπιακή Φλόγα των 33ων Θερινών Ολυμπιακών Αγώνων «Παρίσι 2024», ξεκίνησε το ταξίδι της με στόχο να καλύψει 5.202 χιλιόμετρα και 563 ναυτικά ...
Ετήσια αύξηση 10,1% κατέγραψαν οι πωλήσεις εμπορικών οχημάτων στην Κίνα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία. Κατά την ίδια περίοδο, ...
Η TOYOTA Hellas είναι ο επίσημος συνεργάτης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής, αλλά και της Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής για την πραγματοποίηση της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας ...
Η :Dribe, η καινοτόμα συνδρομητική υπηρεσία οχημάτων έφτασε στην Ελλάδα και αλλάζει τα δεδομένα της κινητικότητας: Για πρώτη φορά έχουμε την ελευθερία να ...
Η ZES, ως ένας από τους κορυφαίους διαχειριστές σημείων φόρτισης (CPO) της Τουρκίας, και η electrip  ανακοίνωσαν συνεργασία με την Hubject, τον μεγαλύτερο ...
Με την παρουσίαση της νέας γενιάς CR-V και των ολοκαίνουργιων ZR-V και e:Ny1, η Honda στην Ελλάδα παρουσιάζει το νέο προωθητικό πρόγραμμα "Honda ...
Το νέο σεμινάριο ασφαλούς οδήγησης City Advance Riding Techniques από το κορυφαίο σχολείο οδήγησης μοτοσυκλέτας CALIFORNIA SUPERBIKE SCHOOL είναι γεγονός! Μετά από 11 ...
Η nrg, ανακοινώνει τη διάθεση του Starcharge Nova 360, του ισχυρότερου ταχυφορτιστή στη χώρα. Μια επαναστατική προσθήκη στο δίκτυο incharge, που σηματοδοτεί ένα ...
Η συνεργασία μεταξύ του Ομίλου Σφακιανάκη και της BYD αντικατοπτρίζει το όραμα αειφορίας και των δύο εταιρειών. Η BYD είναι παγκοσμίως γνωστή για ...
H MG επιστρέφει στις ρίζες της, με το νέο Cyberster, το οποίο τιμά το παρελθόν της μάρκας στα roadster αμαξώματα. Για πρώτη φορά η ...
Τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024» στην Ευρώπη, κατέκτησε το νέο Renault Scenic. Η κάλπη ανέδειξε το μεγάλο φετινό νικητή του θεσμού, ενώ η ...
H Jeep ανακοίνωσε ακόμα μια προσθήκη στη γκάμα του Avenger, το οποίο ήδη προσφέρεται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο, βενζινοκίνητο και ήπιο υβριδικό. Ως γνήσιο τέκνο ...