Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τι αποκαλύπτει έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου
Τα ανώνυμα προϊόντα κερδίζουν τη μάχη στο καλάθι
Η αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο μέσο καλάθι να πλησιάζει πλέον στο 30%.
Τετάρτη, 24/09/2014

Την «τιμητική» τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών συνεχίζουν να έχουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας η τιμή είναι τουλάχιστον κατά 30% χαμηλότερη από αυτή των επώνυμων προϊόντων. Αποτέλεσμα η αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο μέσο καλάθι να πλησιάζει πλέον στο 30%.

Σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα σε δείγμα 2.100 νοικοκυριών του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών υπό την ευθύνη του καθηγητή κ. Γιώργου Μπάλτα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν αναβαθμιστεί στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Αναλυτικότερα, η συντριπτική πλειοψηφία του δείγματος, το  86% (από 95,5% στην περυσινή έρευνα) θεωρεί ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καλύτερη τιμή. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην προκειμένη περίπτωση είχε αρνητική επίδραση η ανατίμηση ορισμένων προϊόντων στις τοποθετήσεις των καταναλωτών. Οι ανατιμήσεις αυτές έχουν περιορίσει τις διαφορές τιμών μεταξύ προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επωνύμων προϊόντων, αν και η διαφορά παραμένει μεγάλη και αντιληπτή από τον καταναλωτή.

Στο θέμα της ποιότητας το 33,1% (35,7 πέρυσι) των ερωτηθέντων πιστεύει ότι είναι προϊόντα χειρότερης ποιότητας και το 60,4% (60,1% πέρυσι) ίδιας ποιότητας, ενώ μόνο το 6,5% (4,2% πέρυσι) τα θεωρεί ανώτερης ποιότητας από τις μάρκες των κατασκευαστών.

Το 36,1% (34,9% πέρυσι) του δείγματος βρίσκει τις συσκευασίες των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας χειρότερες, το 2,6% (1,8% πέρυσι) καλύτερες και το 61,3 (63,3% πέρυσι) εφάμιλλες με εκείνες των επωνύμων.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν χειρότερη φήμη σύμφωνα με το 39,3% (48,5% πέρυσι), ίδια φήμη σύμφωνα με το 56,4% (46,3% πέρυσι), ενώ το 4,3% (5,2% πέρυσι) του δείγματος θεωρεί ότι έχουν καλύτερη φήμη από τις μάρκες των γνωστών κατασκευαστών. Η βελτίωση είναι εμφανής, αν και παραμένει πολύ μικρό το ποσοστό όσων θεωρούν ότι έχουν καλύτερη φήμη.

Συναφείς αναρτήσεις
«Έχουμε μείωση του πληθωρισμού των τροφίμων κατά, περίπου, 40%, δηλαδή από το 8,3 % που ήταν έχει φτάσει κοντά στο 5%, βεβαίως δεν ...
"Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό ...
Aισθητή μείωση παρουσίασε η μέση τιμή χονδρικής του ηλεκτρισμού τον Δεκέμβριο παρά την αύξηση της ζήτησης, ενώ και ο ...
Τη στήριξη της Βιομηχανίας Τροφίμων στη νέα κυβερνητική πρωτοβουλία «Μόνιμη μείωση τιμής» ζήτησε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας κατά ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ...
Τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, παρουσίασαν οι λιανικές τιμές ηλεκτρισμού στην Ελλάδα
Mείωση της τάξης του 11%, τη μεγαλύτερη στην Ευρώπη, παρουσίασαν οι λιανικές τιμές ηλεκτρισμού στην Ελλάδα τον Μάιο σε ...
Μείωση 10% στις τιμολόγια Αερίου στην Ελλάδα
Σημαντική μείωση, της τάξης του 10%, σημείωσε η τιμή του φυσικού αερίου για τους οικιακούς καταναλωτές στην Αθήνα τον ...
Σχεδόν 51.000 ευρώ σε 5 αλυσίδες
Πρόστιμα συνολικού ύψους 50.787 ευρώ επιβάλλονται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, σε 5 αλυσίδες σούπερ ...
Πρεμιέρα για το καλάθι του νοικοκυριού
Με αρκετές προσδοκίες, αλλά και μεγάλες δυσκολίες κάνει σήμερα πρεμιέρα το «καλάθι του νοικοκυριού» με στόχο τη διατήρηση βασικών αγαθών σε ανταγωνιστικές τιμές. Ήδη ...
 
 
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 5045/2023, περί ανακοίνωσης των επωνυμιών των επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους μεγαλύτερο από ...
Ακρίβεια
«Το αφήγημα της κυβέρνησης ότι τα «πρόστιμα ρίχνουν τις τιμές» των βασικών προϊόντων και ότι τα μέτρα κατά της ακρίβειας αποδίδουν, καταρρέει με ...
Ήπια υποχώρηση εμφάνισαν οι όγκοι των λιανικών πωλήσεων στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο μετά την ανάκαμψη που είχαν εμφανίσει τον μήνα που είχε προηγηθεί. Ειδικότερα, ...
Το Υπουργείο Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Εμπορίου) θέτει προς διαβούλευση τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ του νόμου 4177/2013 (ΦΕΚ Α’173/2013) που αφορούν σε ρυθμίσεις ...
Κώστας Σκρέκας
Πρόστιμο συνολικού ύψους 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixons South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρευρέθηκε στο 14ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συζητήθηκαν εκτενώς τα ζητήματα της ακρίβειας καθώς ...
Στοιχεία Ιουλίου
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος ...
Εντυπωσιακή πτώση στο έλλειμμα
Mε ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθεί ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων τις εξελίξεις στη διεθνή οικονομία,  ενώ «γλυκόπικρη γεύση» αφήνουν oι εξαγωγές των ελληνικών επιχειρησεων. Παρόλες τις ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ΔΣ της Ένωσης Σούπερ ...
Ξεκινούν 10 Ιουλίου και λήγουν 31 Αυγούστου
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τα μέλη του, ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου ...
Αλλάζει το λιανεμπόριο
Μια νέα σημαντική εξαγορά ανακοίνωσε η Ideal Holdings καθώς αποκτά το 100% των μετοχών της εταιρείας που ελέγχει τα attica stores. Στο πλαίσιο της ...
Τον Οκτώβριο
Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8% και σε σύγκριση με ...