Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΑΗΣ Αμυνταίου
Βεβαιότητα Σταθάκη για παράταση της λειτουργίας
Παρασκευή, 28/09/2018

Aισιοδοξία… σε βαθμό βεβαιότητας απέπνεε στις δηλώσεις του για τον ηλεκτροπαραγωγική σταθμό του Αμυνταίου ο υπουργός Περιβάλλοντος - Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, προεξοφλώντας την επιτυχή κατάληξη των  διαπραγματεύσεων  με την Κομισιόν για την παράταση των ωρών λειτουργίας του σταθμού.

Ο κ. Σταθάκης, στο περιθώριο της μονογραφής της συμφωνίας για την έρευνα και την παραγωγή υδρογονανθράκων, δέχθηκε ότι  οι ώρες λειτουργίας της μονάδας τελειώνουν στα τέλη Νοεμβρίου αλλά  όπως είπε είναι σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με την Κομισιόν  για την παράταση των ωρών λειτουργίας και εκτιμά ότι θα έχουν θετική κατάληξη. Στο πλαίσιο αυτό διαβεβαίωσε ότι οι κάτοικοι των περιοχών δεν θα μείνουν χωρίς τηλεθέρμανση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι, ανάλογη διαβεβαίωση, αυτή τη φορά για τη τηλεθέρμανση στην Πτολεμαίδα, που επίσης αντιμετωπίζει ανάλογο πρόβλημα με τις ώρες λειτουργίας που απομένουν στον ατμοηλεκτρικό σταθμό της Καρδιάς, έδωσε πρόσφατα  και  ο δήμαρχος Εορδαίας Σάββας Ζαμανίδης.  Οπως είπε οι ώρες λειτουργίας του σταθμού της Καρδικάς αρκούν για να καλυφθεί η ζήτηση ως και τις αρχές του 2020 και οι ανάγκες από εκεί και πέρα μπορούν να καλυφθούν από τη λειτουργία της νέα μονάδας της ΔΕΗ “Πτολεμαίδα 5”. Πρόσθεσε δε ότι ότι ο υπουργός Γιώργος Σταθάκης έχει δεσμευτεί ότι κενό θέρμανσης για την περιοχή δεν θα υπάρξει, αφού σε περίπτωση που καθυστερήσει η ολοκλήρωση της μονάδας “Πτολεμαίδα 5”, τότε θα παραταθεί η λειτουργία των μονάδων 3 και 4 της Καρδιάς.

Οι δύο μονάδες του ΑΗΣ Αμυνταίου όπως και οι 4 μονάδες του ΑΗΣ Καρδιάς, λειτουργούν από το 2016 σε καθεστώς περιορισμένης λειτουργίας 17.500 ωρών λόγω ρύπων, κατά παρέκκλιση της Οδηγίας 2010/75/ΕΕ. Η ελληνική πλευρά έχει ζητήσει  από τις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ την παράταση των ωρών λειτουργίας στις 32.000 ώρες, αλλά μέχρι στιγμής, το αίτημα αυτό δεν έχει εγκριθεί.

Ας σημειωθεί, ότι η υποχρέωση απόσυρσης των εν λόγω μονάδων υπήρχε από το 2014. Αν η ΔΕΗ ήθελε να διατηρήσει τη λειτουργία τους θα έπρεπε να προχωρήσει σε σημαντική περιβαλλοντική αναβάθμιση των σταθμών, πράγμα που δεν έγινε, λόγω της κακής οικονομικής κατάστασης της εταιρίας. Αντιθέτως μάλιστα, και περισσότερο στην περίπτωση του Αμυνταίου, η ΔΕΗ λειτούργησε τον σταθμό και τους θερινούς μήνες με αποτέλεσμα να επισπεύσει το τέλος του… αφού οι 17.000 ώρες λειτουργίας της αρχικής παρέκκλισης  φθάνουν ως τα τέλη Νοεμβρίου. Εκτός βέβαια και αν δοθεί η παράταση.

Μάλιστα ακόμα και η Ευρωπαική Επιτροπή είχε κατά καιρούς κρούσει τον καμπανάκι του κινδύνου για τον τρόπο που η ΔΕΗ διαχειριζόταν τον τρόπο λειτουργίας του Αμυνταίου και της Καρδιάς, καθώς χρησιμοποιώντας τις μονάδες αυτές τους θερινούς μήνες, έκοβε ώρες από τη χειμερινή λειτουργία, η οποία πέραν της ηλεκτροδότησης εξασφαλίζει και την τηλεθέρμανση στο Αμυνταιο και την Πτολεμαίδα.

Στις αρχές του χρόνου υπήρξε ξαφνικά μεγάλη κινητικότητα γύρω από τον σταθμό του Αμυνταίου, όταν βγήκαν στη δημοσιότητα προτάσεις από 4 επιχειρηματικούς ομίλους που αναλάμβαναν το κόστος της  περιβαλλοντικής αναβάθμισης του σταθμού, έναντι είτε σύμπραξης  με τη ΔΕΗ, είτε άλλης μορφής συνεργασίας. Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας, Μανώλης Παναγιωτάκης είπε ότι θα έπρεπε να προχωρήσει σε μία διαγωνιστική διαδικασία αλλά μετά το θέμα πάγωσε. Μία απόπειρα να ενταχθεί ο σταθμός του Αμυνταίου στο προς πώληση λιγντικό χαρτοφυλάκιο της ΔΕΗ απέτυχε. Επανήλθε το αίτημα για παράταση των ωρών λειτουργίας, ο σταθμός δούλεψε αρκετές φορές μέσα στο καλοκαίρι, εξαντλώντας τις λίγες ώρες που του απέμεναν και κάπως έτσι φθάσαμε στο σήμερα, που αν δεν δοθεί παράταση τότε ούτε η τηλεθέρμανση μπορεί να εξασφαλιστεί αλλά μπαίνει σε κίνδυνο η επάρκεια ηλεκτρισμού της χώρας.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν σε διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΗ στις αρχές Σεπτεμβρίου, μία από τις πρώτες επιπτώσεις του κλεισίματος του Αμυνταίου, θα είναι και η αύξηση της Οριακής Τιμής του Συστηματος στη χονδρική αγορά, από 12,5  ευρώ/ Mwh ως τα 300 ευρώ/MWh που είναι η ρυθμιστικά οριζόμενη ανώτατη τιμή της ΟΤΣ,  στο χειρότερο σενάριο.

Και βέβαια δεν μιλάμε για το σοκ στην περιοχή, τις θέσεις εργασίας κλπ.

Συναφείς αναρτήσεις
Eντός των αμέσως επόμενων ημερών αναμένεται να αποστείλει ο υφυπουργός Ενέργειας Γεράσιμος το αίτημα στις Βρυξέλλες για την παράταση ...
Υπουργείο Ενέργειας
Στην κατάθεση διπλού αιτήματος προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόσο για την προσωρινή επαναφορά της αποζημίωσης των ευέλικτων μονάδων όσο ...
Ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης - Αττικής
Σε νέα παράταση ενός μηνός, ως τις 30 Οκτωβρίου, οδηγείται, σύμφωνα με πληροφορίες, ο δεύτερος διαγωνισμός  για την ηλεκτρική ...
Διακοψιμότητα
Τριετή παράταση του μέτρου της διακοψιμότητας ζητεί η ενεργοβόρος βιομηχανία, η οποία έχει ήδη υποβάλει το σχετικό αίτημα στον ...
Αριάδνη Interconnection
Η  εταιρεία ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection» που υλοποιεί το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής  ανακοινώνει την παράταση της προθεσμίας ...
Χατζηδάκης
Χαμηλούς τόνους κράτησε ο νέος υπουργός Ενέργειας και αντιπρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κ. Χατζηδάκης, λέγοντας παρουσία του απελθόντος υπουργού ...
Σταθάκης
«Η Νέα Δημοκρατία επαναφέρει την ατζέντα του 2014 για ιδιωτικοποίηση της ΔΕΗ , επενδύοντας στην καταστροφολογία εδώ και τρία χρόνια». Αυτό τόνισε ...
Σταθάκης
Σε δηλώσεις του ο υπουργός Ενέργειας κ. Γ. Σταθάκης είπε: «η ΝΔ με πρωτόγνωρο τρόπο, προετοίμασε το έδαφος για ...
Υδρογονάνθρακες
Οι συμβάσεις για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων στις θαλάσσιες περιοχές «Δυτικά Κρήτης» και «Νοτιοδυτικά Κρήτης», ...

Σάλλας
Το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, το  οποίο εναρμονίζει τη χώρα με τους στόχους της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα ...
Χατζηδάκης
Τη δεινή κατάσταση στην οποία βρίσκεται η ΛΑΡΚΟ εδώ και 35 χρόνια περιέγραψε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξή ...
Κωστής Χατζηδάκης
Ολοκληρώνεται εντός του 2020 η ηλεκτρική γραμμή μεταφοράς Κρήτης- Πελοποννήσου και παράλληλα δρομολογείται τόσο η ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ κατά 49% όσο και η ...
Aυξάνεται σημαντικά το δυναμικό μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος της Πελοποννήσου, καθώς  ολοκληρώνεται τον  Μάρτιο ο  λεγόμενος «Διάδρομος Α», ανοίγοντας “χώρο” όχι μόνον για την ...
Economist
Χρήστος Σταϊκούρας από Economist Gala Dinner: “Εγώ εύχομαι το 2020 ο κ.Χρήστος Μεγάλου να χρηματοδοτεί τον κ. Αναστάσιο Καλλιτσάντση να φτιάχνει δρόμους, ώστε ...
Χρ. Δήμας
Ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Χρίστος Δήμας υπέγραψε σήμερα  τη συμφωνία της Ελληνικής Κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την επέκταση ...
Χατζηδάκης
Την αποφασιστικότητά του να δρομολογήσει άμεσα τη διαδικασία εξυγίανσης της ΛΑΡΚΟ μέσω κάποιας μορφής εκκαθάρισης εν λειτουργία επανέλαβε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας ...
Α. Χανταβάς, Enel Green Power
Στη σημασία της βιωσιμότητας των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και στην ανάγκη επίσπευσης των απαιτούμενων διαδικασιών για αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ στη χώρα, ...
Τζέφρι Πάιατ
Σημαντικό αριθμό αμερικανικών επενδύσεων φέρνει το 2020 στην ελληνική αγορά, αποκάλυψε ο Αμερικανός πρέσβης κ. Τζέφρι Πάιατ μιλώντας σε εκδήλωση του Ελληνοαμερικανικού επιμελητηρίου ...
EKO
Η ΕΚΟ, σε συνεργασία με την έδρα Φωτοτεχνίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, σχεδίασε και πραγματοποίησε μια ολοκληρωμένη τεχνική αξιολόγηση των προσφερόμενων εξειδικευμένων λύσεων ...
Τσαβούσογλου
Η Τουρκία ενδιαφέρεται να συνεργαστεί με την Ρωσία στον τομέα της εκμετάλλευσης των κοιτασμάτων φυσικού αερίου στα παράλια της Κύπρου, δήλωσε ο Τούρκος ...
K. Xατζηδάκης
Τις βασικές προτεραιότητες των πρωτοβουλιών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το τρέχον έτος, που εντάσσονται στο τρίπτυχο «Διαρθρωτικές αλλαγές και αποκρατικοποιήσεις-Πράσινες δράσεις ...