Προχωρούν οι μελέτες για τον αγωγό EastMed, ο οποίος προορίζεται για τη μεταφορά φυσικού αερίου της ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη μέσω Κύπρου, Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδος, καθώς οι προμελέτες έδειξαν ότι το έργο είναι βιώσιμο και ανταγωνιστικό τεχνικά και εμπορικά. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία IGI Poseidon, που προωθεί το έργο περνά στην επόμενη φάση των μελετών για την κατασκευή τουαγωγού, που αφορούν τη διαμόρφωση του θαλάσσιου πυθμένα, καθώς και περιβαλλοντικά και μηχανολογικά ζητήματα, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, επικαλούμενο δηλώσεις του στελέχους της γενικής διέυθυνσης Ενέργειας της ΕΕ Milos Momot. O Eυρωπαίος αξιωματούχος αναφέρθηκε και στις τεχνικές δυσκολίες του έργου δεδομένου του μεγάλου βάθους της θάλασσας στην περιοχή από την οποία διέρχεται.
Ο αγωγός έχει περιληφθεί στη λίστα των λεγόμενων Projects Of Common Interest (Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος) στον τομέα της ενέργειας της ΕΕ και έχει ήδη λάβει χρηματοδότηση ύψους 34,5 εκατομμυρίων ευρώ, για την κάλυψη μέρους του κόστους των μελετών.
Σε σχέση με τον αγωγό ΤΑΡ, ο οποίος αποτελεί τμήμα του Νοτίου διαδρόμου φυσικού αερίου και περιλαμβάνεται στη λίστα των PCI, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει την ολοκλήρωση της κατασκευής το 2020. Ο αγωγός θα μεταφέρει αέριο από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, μέσω Αλβανίας στην Ιταλία, προέλευσης αρχικά από το Αζερμπαϊτζάν και σε επόμενη φάση πιθανώς από το Τουρκμενιστάν.