Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λιανεμπόριο
Οι καταναλωτές προτιμούν το σούπερ μάρκετ για τα ψώνια τους
Τετάρτη, 27/03/2019

Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι αγορών το σουπερμάρκετ λόγω της εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, ποικιλίας προϊόντων και ουσιαστικής εξυπηρέτησης. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Αναλυτικότερα, το σημείο πώλησης που επισκέπτονται όλοι οι καταναλωτές είναι το σουπερμάρκετ, με μόλις το 1% να δηλώνει ότι δεν επισκέπτεται ποτέ κάποιο σουπερμάρκετ.

Ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ τρεις φορές ανά εβδομάδα ή περισσότερες. Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει δυο ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις. Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 43% του κοινού να κάνει τουλάχιστον πέντε επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.

Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου μία επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον μία επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. 'Αλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών.

Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης μία επίσκεψη ανά εβδομάδα. Το κρεοπωλείο ξεχωρίζει από τα εξειδικευμένα καταστήματα με το 77% του κοινού να το επισκέπτεται, ενώ η διείσδυση τόσο του οπωροπωλείου, όσο και του ιχθυοπωλείου είναι μικρότερη με το 65% να έχουν έστω μία επίσκεψη ανά εβδομάδα σε αυτά τα σημεία πώλησης.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.

Συγκεκριμένα καταγράφεται ότι κατά Μ.Ο. ο καταναλωτής αγοράζει από 14 έως 16 φορές την εβδομάδα κάποιου είδους τρόφιμα από κάποιο από τα εξεταζόμενα σημεία πώλησης. Χαρακτηριστικό είναι ότι η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να έχει το 21% (το οποίο «σπάει» περεταίρω σε διαφορετικά καταστήματα), ο φούρνος το 23%, η λαϊκή αγορά το 10% και το εξειδικευμένο κατάστημα το κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο περίπου επίσης το 10%. Σημειώνεται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα στην Ελλάδα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλήσεων, αλλά στο εξωτερικό αποτελεί το κανάλι πώλησης με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Συναφείς αναρτήσεις
Αγορές
Παρά την αντίδραση της αγοράς την Δευτέρα κατά 0,66%, στις 637 μονάδες και με συναλλαγές λίγο κάτω από 6 ...
Στο ρυθμό αύξησης των κρουσμάτων παγκοσμίως, αλλά και στο ρυθμό της έκδοσης ομολογιακών δανείων από εισηγμένες, όπως η ΓΕΚ/ΤΕΡΝΑκαι ...
Aγορές
Μέσα σε περίπου μισή ώρα, στο κλείσιμο των ευρωπαϊκών αγορών της Τρίτης, ανακοινώθηκαν προσφορές μετοχών αξίας 4 δισ. δολαρίων ...
Αισιοδοξία
Κάτω   από 2%  η απόδοση του ελληνικού 10ετούς ομολόγου, τη στιγμή που η Ελλάδα εκθειάζεται από τον παγκόσμιο Τύπο, ...
Αν σε μεγάλο βαθμό οι φετινές εξελίξεις στην οικονομία φαίνεται ότι ενσωματώνονται στην πορεία των μετοχών και το μόνο ...
Wall
Υψηλότερα κινούνται οι αμερικανικές μετοχές την Τετάρτη, διευρύνοντας τα κέρδη των δύο προηγούμενων συνεδριάσεων καθώς οι επενδυτές βλέπουν με ...
Αγορές
Ανοδικά κινούνται την Τετάρτη οι δείκτες του αμερικανικού χρηματιστηρίου μετά τα χαμηλα δύο εβδομάδων, ενώ αντίδραση πραγματοποιεί και το ...
Με τη Wall Street να κινείται μάλλον διορθωτικά χθες, οι ευρωπαϊκές αγορές και μαζί τους το Χρηματιστήριο Αθηνών, καλούνται σήμερα να απορροφήσουν ...
Τράπεζα Αγγλίας
Το Ηνωμένο Βασίλειο γίνεται η πρώτη χώρα που υιοθετεί τη νομισματική χρηματοδότηση της κυβέρνησης για να χρηματοδοτήσει το άμεσο ...

Τεύχος 19

ΙΚΕΑ
Το νέο πρόγραμμα δόσεων χωρίς κάρτα «Δάνειο στη στιγμή» παρουσίασε η ΙΚΕΑ. Με τη νέα υπηρεσία πληρωμών, οι πελάτες της ΙΚΕΑ έχουν τώρα ...
Έμποροι
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών επισημαίνει με επιστολή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Ι. Βρούτση, την ...
Κραυγή αγωνίας
Μία στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα έκτακτης έρευνας του Ινστιτούτου ...
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι από Πέμπτη 26.03.2020 ...
Με υπουργική απόφαση
Το δικαίωμα λειτουργίας τις Κυριακές στο διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου τόσο στο εμπορικό κέντρο Smart Park όσο και στο εκπτωτικό χωριό McArthourGlen δίνει απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. ...
Έμποροι
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019. Παραδοσιακά ...
Κοροϊδία οι εκπτώσεις της Black Friday
Το 90,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday, αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, το 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα και μόλις το 8,5% πουλήθηκε με έκπτωση. Αυτό ...
Σκλαβενίτης
Απολύτως κατηγορηματικά διαψεύδεται, από έγκυρες πηγές της οικογένειας Σκλαβενίτη, σημερινό δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Τύπου, σύμφωνα με το οποίο η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη πρόκειται να ...
ΕΒΕΠ
Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Ε.Β.Ε.Π κ. Βασίλης Κορκίδης, αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία ...
ΙΕΛΚΑ
α στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα, δείχνουν ότι οι Έλληνες ...
EΛΣTAT
Η συνολική αξία των εξαγωγών τον Ιανουάριο 2019 ανήλθε στο ποσό των 2.502,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.541,3 εκατ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του 2018, ...
Μίχαλος
Ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφο για τα προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν στις επιχειρήσεις και ...

motori.gr