Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Λιανεμπόριο
Οι καταναλωτές προτιμούν το σούπερ μάρκετ για τα ψώνια τους
Τετάρτη, 27/03/2019

Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι αγορών το σουπερμάρκετ λόγω της εξοικονόμηση χρόνου και χρημάτων, ποικιλίας προϊόντων και ουσιαστικής εξυπηρέτησης. Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Αναλυτικότερα, το σημείο πώλησης που επισκέπτονται όλοι οι καταναλωτές είναι το σουπερμάρκετ, με μόλις το 1% να δηλώνει ότι δεν επισκέπτεται ποτέ κάποιο σουπερμάρκετ.

Ο μέσος καταναλωτής επισκέπτεται το σουπερμάρκετ τρεις φορές ανά εβδομάδα ή περισσότερες. Μάλιστα η πλειοψηφία των καταναλωτών επιλέγει δυο ή περισσότερες αλυσίδες σουπερμάρκετ για τις αγορές της. Πρόκειται για εξέλιξη που σχετίζεται με την ένταση των προσφορών και τα μικρότερα καλάθια ανά επίσκεψη σε σχέση με το παρελθόν που καταγράφονται, τα οποία πρακτικά μεταφράζονται σε περισσότερες επισκέψεις. Δεύτερο σημείο πώλησης τροφίμων με μεγάλη επισκεψιμότητα είναι ο φούρνος-αρτοπωλείο με το 43% του κοινού να κάνει τουλάχιστον πέντε επισκέψεις ανά εβδομάδα, εξέλιξη που σχετίζεται με την καθημερινή ανάγκη προμήθειας ψωμιού (άλλωστε ο φούρνος αποτελεί το κυρίαρχο κανάλι στην πώλησης άρτου), αλλά και με την εξέλιξη των αρτοπωλείων σε καταστήματα με νέα προϊόντα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον καφέ.

Η λαϊκή αγορά καταγράφει περίπου μία επίσκεψη ανά εβδομάδα για την εβδομαδιαία αναπλήρωση φρούτων και λαχανικών, με το 78% του κοινού να κάνει τουλάχιστον μία επίσκεψη σε εβδομαδιαία βάση. 'Αλλωστε η λαϊκή αγορά είναι το σημείο πώλησης με το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων σε προϊόντα φρούτων και λαχανικών.

Τα εξειδικευμένα σημεία πώλησης κρεοπωλείο-ιχθυοπωλείο-οπωροπωλείο λαμβάνουν επίσης μία επίσκεψη ανά εβδομάδα. Το κρεοπωλείο ξεχωρίζει από τα εξειδικευμένα καταστήματα με το 77% του κοινού να το επισκέπτεται, ενώ η διείσδυση τόσο του οπωροπωλείου, όσο και του ιχθυοπωλείου είναι μικρότερη με το 65% να έχουν έστω μία επίσκεψη ανά εβδομάδα σε αυτά τα σημεία πώλησης.

Τα παραπάνω στοιχεία δείχνουν ότι η αγορά τροφίμων αποτελεί μια ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία και ο καταναλωτής είναι ιδιαίτερα κινητικός ανάμεσα σε διαφορετικά κανάλια, αγοράζοντας συγκεκριμένα προϊόντα από διαφορετικά σημεία πώλησης και επιλέγοντας σε σημαντικό βαθμό εξειδικευμένους πωλητές για συγκεκριμένες ομάδες προϊόντων.

Συγκεκριμένα καταγράφεται ότι κατά Μ.Ο. ο καταναλωτής αγοράζει από 14 έως 16 φορές την εβδομάδα κάποιου είδους τρόφιμα από κάποιο από τα εξεταζόμενα σημεία πώλησης. Χαρακτηριστικό είναι ότι η κατανομή των επισκέψεων είναι ιδιαίτερα κατακερματισμένη, με το σουπερμάρκετ να έχει το 21% (το οποίο «σπάει» περεταίρω σε διαφορετικά καταστήματα), ο φούρνος το 23%, η λαϊκή αγορά το 10% και το εξειδικευμένο κατάστημα το κρεοπωλείο, ιχθυοπωλείο, οπωροπωλείο περίπου επίσης το 10%. Σημειώνεται ότι σε αυτά τα σημεία πώλησης δεν περιλαμβάνεται το κανάλι του διαδικτύου, το οποίο μπορεί ακόμα στην Ελλάδα να έχει χαμηλά ποσοστά πωλήσεων, αλλά στο εξωτερικό αποτελεί το κανάλι πώλησης με τους μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης.

Συναφείς αναρτήσεις
Οι χρηματιστηριακοί δείκτες Ασίας-Ειρηνικού υποχωρούν τη Δευτέρα, καθώς οι traders σταθμίζουν τον διεθνή οικονομικό και γεωπολιτικό αντίκτυπο των μαζικών επιθέσεων με drone ...
Μεικτές τάσεις κατέγραψαν οι ασιατικές αγορές με τους επενδυτές να αξιολογούν μια σειρά από μακροοικονομικά στοιχεία που δημοσιεύτηκαν σε ...
"Μέχρι στιγμής έχουν μειωθεί οι τιμές σε 3.900 βασικά προϊόντα για κάθε νοικοκυριό. Ήδη διαπιστώσαμε ότι και στο βρεφικό ...
Άνοιγμα με απώλειες στο Χρηματιστήριο Αθηνών
Πέφτουν οι αποδόσεις για το Ελληνικό 10ετές στο 3,13% αυτή την ώρα, όταν της Ιταλίας, της Γερμανίας και της ...
Με αρνητικά πρόσημα έκλεισαν την Πέμπτη τα κυριότερα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια εν μέσω ανησυχιών για την πορεία της νομισματικής πολιτικής στον ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ...
Υποβάθμιση της αμερικανικής οικονομίας από τον οίκο Fitch και οι αγορές σείονται, με την Ευρώπη να σημειώνει πτώση πάνω ...
Μία ανάσα από τα 10 ευρώ η ΔΕΗ
Χωρίς τις τράπεζες «τράβηξε» στην πρώτη συνεδρίαση της εβδομάδας η αγορά. Ο γενικός δείκτης αν και πάτησε την περιοχή ...
Ψυχρολουσία στους short του 10ετούς
H xθεσινή συνεδρίαση στο Χρηματιστήριο θα μείνει στην ιστορία με υψηλό ως τις 1.217 μονάδες και κλείσιμο στα υψηλά του… ...
 
 
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 5045/2023, περί ανακοίνωσης των επωνυμιών των επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους μεγαλύτερο από ...
Ακρίβεια
«Το αφήγημα της κυβέρνησης ότι τα «πρόστιμα ρίχνουν τις τιμές» των βασικών προϊόντων και ότι τα μέτρα κατά της ακρίβειας αποδίδουν, καταρρέει με ...
Ήπια υποχώρηση εμφάνισαν οι όγκοι των λιανικών πωλήσεων στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο μετά την ανάκαμψη που είχαν εμφανίσει τον μήνα που είχε προηγηθεί. Ειδικότερα, ...
Το Υπουργείο Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Εμπορίου) θέτει προς διαβούλευση τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ του νόμου 4177/2013 (ΦΕΚ Α’173/2013) που αφορούν σε ρυθμίσεις ...
Κώστας Σκρέκας
Πρόστιμο συνολικού ύψους 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixons South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρευρέθηκε στο 14ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συζητήθηκαν εκτενώς τα ζητήματα της ακρίβειας καθώς ...
Στοιχεία Ιουλίου
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος ...
Εντυπωσιακή πτώση στο έλλειμμα
Mε ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθεί ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων τις εξελίξεις στη διεθνή οικονομία,  ενώ «γλυκόπικρη γεύση» αφήνουν oι εξαγωγές των ελληνικών επιχειρησεων. Παρόλες τις ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ΔΣ της Ένωσης Σούπερ ...
Ξεκινούν 10 Ιουλίου και λήγουν 31 Αυγούστου
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τα μέλη του, ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου ...
Αλλάζει το λιανεμπόριο
Μια νέα σημαντική εξαγορά ανακοίνωσε η Ideal Holdings καθώς αποκτά το 100% των μετοχών της εταιρείας που ελέγχει τα attica stores. Στο πλαίσιο της ...
Τον Οκτώβριο
Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8% και σε σύγκριση με ...