Κανονικά τον Απρίλιο, όπως έχει προγραμματιστεί, θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της ΔΕΠΑ, όπως δήλωσε χθες ο υπουργός Περιβάλλοντος - Ενέργειας Γιώργος Σταθάκης, στο περιθώριο της εκδήλωσης για την υπογραφή των συμβάσεων παραχώρησης υδρογονανθράκων .
Πρόκεται για την πώληση του 50% συν μία μετοχή της ΔΕΠΑ -Εμπορίας, της μίας εκ των δύο εταιριών, που δημιουργείται με τη διχοτόμηση της ΔΕΠΑ.
Ας σημειωθεί ότι τα ΕΛΠΕ είναι μέτοχοι του 35% της ΔΕΠΑ και δεν έχουν κρύψει την πρόθεσή τους για πιο ενεργή δραστηριοποίηση στον τομέα του φυσικού αερίου, που σημαίνει ότι δεν αποκλείεται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για το υπό πώληση πακέτο.
Το 65% των μετοχών έχει μεταβιβαστεί στο ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο και θα “τρέξει” τη διαδικασία για την πώληση του 50% συν μία μετοχή της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Το υπόλοιπο 15% μείον μια μετοχή θα μεταβιβαστεί στο Υπερταμείο.
Οσο για τη δεύτερη εταιρία, τη ΔΕΠΑ -Υποδομών, που θα προκύψει από τη διάσπαση της ΔΕΠΑ, το δημόσιο θα διατηρήσει τον έλεγχο του 51%
Εν τω μεταξύ, την Παρασκευή συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΠΑ για να εξετάσει τους βασικούς άξονες των δύο business plan για την κάθε μία από τις νέες εταιρίες, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και τη ΔΕΠΑ Υποδομών. Πρόκειται για τα business plan που εκπονεί η εταιρία συμβούλων Bain, τα βασικά στοιχεία των οποίων θα πρέπει η ΔΕΠΑ να διαβιβάσει σύντομα στο ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ενημερωθεί σχετικά το Virtual Data Room, το οποίο θ’ ανοίξει με την προκήρυξη του διαγωνισμού.
Σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ για την εν λογω ιδιωτικοποίηση είναι η UBS και η Τράπεζα Πειραιώς.
Όπως έχει δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ κ. Δημήτρης Τζώρτζης θα προσληφθούν επίσης σύμβουλοι για τα χρηματοοικονομικά θέματα - η επιλογή θα γίνει ανάμεσα στις εταιρίες Deloitte, PriceWaterhouseCooper, EY και KPMG,, καθώς και για τα νομικά ζητήματα,
Εν των μεταξύ οι εργαζόμενοι, που προβληματίζονται και διαφωνούν με την όλη διαδικασία, καταγγέλλουν με ανακοίνωση της γενικής συνέλευσης του Συγλλόγου τους:
- Ολιγωρία για μια τριετία να προσαρμοστεί η εταιρία στα νέα δεδομένα της αγοράς προκειμένου να είναι σε θέση να ανταγωνιστεί με ίσους όρους.
- Μεθοδευμένο σχέδιο που οδηγεί την εταιρία σε διάλυση εξαιτίας της έλλειψης οποιουδήποτε επιχειρηματικού σχεδίου που να τεκμηριώνει με κανόνες αγοράς το διαχωρισμό της σε δυο σχήματα. Είναι παράδοξο και ενάντια σε κάθε επιχειρηματική λογική, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, να εκπονούνται επιχειρηματικά σχέδια μετά την ψήφιση του Νόμου για να καταδείξουν εκ των υστέρων τη βιωσιμότητα των νέων εταιριών.
- Παθητική στάση και συναίνεση στη διάλυση της ΔΕΠΑ εκ μέρους του κ. Τζώρτζη η οποία μάλιστα συνοψίζεται στη φράση του ότι «είναι διαχειριστής μιας ΔΕΚΟ».
- Τις ευθύνες της διοίκησης που δεν προασπίζεται τα συμφέροντα της εταιρίας και των εργαζομένων της και παράλληλα προχωρεί σε αθρόες προσλήψεις υψηλά αμειβόμενων συμβούλων για την υλοποίηση της αναδιάρθρωσης της εταιρίας.
- Η διοίκηση της ΔΕΠΑ «κλείνει τα μάτια» και αδιαφορεί για το σκάνδαλο των πρόσφατων προσλήψεων υψηλόβαθμων ημετέρων στη ΔΕΔΑ και μάλιστα τρεις μήνες πριν την ίδρυση των νέων εταιριών, χωρίς να έχει εκπονηθεί επιχειρηματικό σχέδιο και χωρίς να υπάρχουν οργανογράμματα των νέων εταιριών.