Δεκαοκτώ διεθνούς εμβέλειας χρηματοπιστωτικοί όμιλοι και όχι μόνο, δείχνουν την εμπιστοσύνη τους και χρηματοδοτούν στην παρούσα φάση την κατασκευή του ΤΑΡ. Bank of China Limited, BNP Paribas, BNP Paribas Fortis SA/NV, CaixaBank, S.A., Credit Agricole Corporate & Investment Banking, Landesbank Hessen-Thüringen, ING Bank, a branch of ING-DiBa AG, Intesa Sanpaolo S.p.A., Mizuho Bank, Ltd., MUFG Bank, Ltd., Natixis, London Branch, Siemens Bank GmbH, Société Générale, Standard Chartered Bank, Sumitomo Mitsui Banking Corporation, The Korea Development Bank, UBI Banca S.p.A και UniCredit Bank AG, είναι τα σχήματα που έχουν εξασφαλίσει χρηματοδότηση 3,9 δις. Ευρώ, η μεγαλύτερη για έργο υποδομής.
Τη χρηματοδότηση παρέχει ομάδα 17 εμπορικών τραπεζών, παράλληλα με τις ΕΤΑΑ και ΕΤΕπ. Μέρος της χρηματοδότησης καλύπτεται και από τους Οργανισμούς Εξαγωγικών Πιστώσεων bpifrance, Euler Hermes και SACE.
Το έργο συγκέντρωσε 3,765 δισ. ευρώ σε δανεισμό από τρίτους, με συνολική διάρκεια αποπληρωμής 16,5 χρόνια, συνδυάζοντας το εμπορικό χρέος με χρηματοδότηση από Αναπτυξιακούς Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς και Οργανισμούς Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΕΠ). Συγκεκριμένα:
Άμεση Χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ, εγγυημένη από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ): 700 εκατ. ευρώ
Άμεσο Δάνειο της ΕΤΑΑ: 500 εκατ. ευρώ
Έμμεσο Δάνειο της ΕΤΑΑ: 500 εκατ. ευρώ από εμπορικές τράπεζες
Χρηματοδοτήσεις ΟΕΠ, που καλύπτονται από τις:
Bpifrance, 450 εκατ. ευρώ,
Euler Hermes, 280 εκατ. ευρώ
SACE, 700 εκατ. ευρώ.
Χρηματοδότηση δανείου με εμπορικούς όρους: 635 εκατ. ευρώ που προέρχονται απευθείας από εμπορικές τράπεζες χωρίς ανάμειξη ΟΕΠ ή έτερων.
Τα μέχρι τώρα κόστη έχουν καλυφθεί πλήρως από τους μετόχους του TAP: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Οικονομικός Σύμβουλος του ΤΑΡ διετέλεσε η εταιρεία SG και Νομικός Σύμβουλος η Allen & Overy. Στους δανειστές, αντιστοίχως, συμβουλευτικές υπηρεσίες παρείχε ο οίκος Clifford Chance.