Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΕΒΕΠ
Και πάλι κάτω ο τζίρος των καταστημάτων το Πάσχα
Τρίτη, 30/04/2019

Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Ε.Β.Ε.Π κ. Βασίλης Κορκίδης, αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία της έναρξης των ανοιξιάτικων «ενδιάμεσων εκπτώσεων», επισημαίνει, σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος Μελετών του Ε.Β.Ε.Π., την πτωτική πορεία του τζίρου στο λιανικό εμπόριο, που επανεμφανίστηκε στην αρχή του έτους και συνεχίζεται για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.

Η πασχαλινή αγορά, ως γνωστόν, είναι περιορισμένη σε χρόνο και χρήμα, αλλά και μικρή σε διάρκεια, αφού δεν ξεπερνά την εβδομάδα και ο τζίρος, συνολικά, δεν υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Οπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΒΕΠ, οι πρώτες εκτιμήσεις, συγκριτικά με πέρυσι στις αγορές της Αττικής, δείχνουν ότι υπάρχει μία αισθητή μείωση που κυμαίνεται μεταξύ 4-6%. Αυτό σημαίνει λιγότερες πωλήσεις τον Απρίλιο, το ελάχιστο κατά 120-150 εκατ. ευρώ. Την τιμητική τους στη προτίμηση των καταναλωτών την περίοδο του Πάσχα είχαν, για άλλη μια χρονιά, τα είδη δώρων, με προτεραιότητα την ένδυση-υπόδηση και, βεβαίως, τα τρόφιμα.

Θετικό είναι το γεγονός ότι το πασχαλινό τραπέζι διατηρήθηκε στα περυσινά επίπεδα τιμών, παρά τις πιέσεις για αυξήσεις. Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, παρατηρείται μία καταναλωτική κόπωση, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο είχε μείωση τζίρου κατά -2,9%, ενώ τον Φεβρουάριο -2,3% και τον Μάρτιο μείωση -2,5%. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε μεσοσταθμική μείωση πωλήσεων στην ένδυση-υπόδηση -12,8% και στα τρόφιμα -4,3%, που φαίνεται να αποτυπώνονται και τον Απρίλιο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι φορολογικές υποχρεώσεις τον Απρίλιο ανέρχονται σε 3,3 δισ. ευρώ, ενώ τον Μάιο μάς περιμένουν άλλα 3,5 δισ. ευρώ άμεσων και έμμεσων φόρων. Όλες οι παραπάνω επιβαρύνσεις θα επηρεάσουν σίγουρα και την επόμενη περίοδο των ενδιάμεσων ανοιξιάτικων εκπτώσεων που, στη Περιφέρεια Αττικής, όπως και σε άλλες, αλλά όχι όλες τις Περιφέρειες της Χώρας, ξεκινούν φέτος στις 2 Μαΐου και ολοκληρώνονται στις 15 Μαΐου.

Αναφορικά με την αποτυχία του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις από τους αρμόδιους φορείς, αφού οι καταναλωτές είτε ζητούν την έκπτωση νωρίτερα, είτε περιμένουν μετά τις γιορτές να κάνουν τις αγορές τους. Ας ελπίσουμε ότι θα συμβεί το δεύτερο και ο Μάιος θα είναι ο μήνας που θα επανέλθουν οι πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο σε θετικό πρόσημο, συγκριτικά πάντα με πέρυσι.

Πάντως, η μετατόπιση του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του εμπορίου φαίνεται να συνεχίζεται αυξανόμενη όλο το πρώτο τετράμηνο. Το γενικό συμπέρασμα του προέδρου του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ είναι ότι η «ανάσταση του λιανικού εμπορίου», τουλάχιστον στις περιφερειακές αγορές της Αττικής, δεν ήρθε ούτε φέτος το Πάσχα. 

Συναφείς αναρτήσεις
Η στρεβλή εικόνα της αγοράς
Στρεβλή εικόνα που οδηγεί στη «χειραγώγηση» των μετοχών παρατηρείται εντόνως το τελευταίο διάστημα. Όταν βγαίνει αγοραστής στο -10 ή ...
Κραυγή αγωνίας
Μία στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα ...
ΕΒΕΠ
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά ενημερώνει για τις εργασιακές σχέσεις με αφορμή τα μέτρα που έχουν ληφθεί για ...
Καταστήματα
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών διεκδίκησε και πέτυχε η κυβέρνηση να ανακοινώσει την αναστολή λειτουργίας των επιχειρήσεων λιανικής πώλησης στη χώρα και ...
Oύτε στα χρόνια της κρίσης τέτοια κεσάτια
Χειρότερα και από την εποχή της κρίσης! Αυτό είναι το σχόλιο κορυφαίων παραγόντων της αγοράς και κυρίως του retail ...
ΕΒΕΠ
"Έντονη καταναλωτική κόπωση", δείχνουν τα στοιχεία έρευνας του ΕΒΕΠ, για το διάστημα των χειμερινών εκπτώσεων. Σύμφωνα με τα στοιχεία από ...
EΛΣTAT
Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στη Βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) του μηνός Νοεμβρίου 2019, σε σύγκριση με ...
ΕΒΕΠ
Το νέο ασφαλιστικό οριστικοποιήθηκε από τον Υπουργό Εργασίας, Ι. Βρούτση, και φαίνεται πως, η όποια επιβάρυνση στις ασφαλιστικές εισφορές ...
ΕΒΕΠ
Μια ενδιαφέρουσα επισκόπηση για τη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή, πραγματοποιήθηκε στο Δ.Σ. και τη Γ.Σ. της EuroCommerce, στις Βρυξέλλες, η ...

Κραυγή αγωνίας
Μία στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα έκτακτης έρευνας του Ινστιτούτου ...
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι από Πέμπτη 26.03.2020 ...
Με υπουργική απόφαση
Το δικαίωμα λειτουργίας τις Κυριακές στο διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου τόσο στο εμπορικό κέντρο Smart Park όσο και στο εκπτωτικό χωριό McArthourGlen δίνει απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. ...
Έμποροι
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019. Παραδοσιακά ...
Κοροϊδία οι εκπτώσεις της Black Friday
Το 90,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday, αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, το 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα και μόλις το 8,5% πουλήθηκε με έκπτωση. Αυτό ...
Σκλαβενίτης
Απολύτως κατηγορηματικά διαψεύδεται, από έγκυρες πηγές της οικογένειας Σκλαβενίτη, σημερινό δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Τύπου, σύμφωνα με το οποίο η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη πρόκειται να ...
Λιανεμπόριο
Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι ...
ΙΕΛΚΑ
α στοιχεία της ετήσιας πανελλήνιας έρευνας του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) 2014-2019, με δείγμα 2.000 καταναλωτές από όλη τη χώρα, δείχνουν ότι οι Έλληνες ...
EΛΣTAT
Η συνολική αξία των εξαγωγών τον Ιανουάριο 2019 ανήλθε στο ποσό των 2.502,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.541,3 εκατ. ευρώ κατά τον ίδιο μήνα του 2018, ...
Μίχαλος
Ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος, ερωτηθείς από δημοσιογράφο για τα προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν στις επιχειρήσεις και ...
ΑΒ
Στην επανάκτηση της πρώτης θέσης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, προσβλέπει η «ΑΒ Βασιλόπουλος», η οποία μετά την απόκτηση της «Μαρινόπουλος» από τις «Ελληνικές Υπεραγορές ...
Εξαγωγές
Το «φράγμα» των 30 δισ. ευρώ έσπασαν οι ελληνικές εξαγωγές στο ενδεκάμηνο του 2018, με νέα μεγάλη άνοδο της τάξης του 17,6% και ...