Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΕΒΕΠ
Και πάλι κάτω ο τζίρος των καταστημάτων το Πάσχα
Τρίτη, 30/04/2019

Ο πρόεδρος του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής και του Ε.Β.Ε.Π κ. Βασίλης Κορκίδης, αποτιμώντας την αγοραστική κίνηση κατά την πασχαλινή περίοδο και με την ευκαιρία της έναρξης των ανοιξιάτικων «ενδιάμεσων εκπτώσεων», επισημαίνει, σύμφωνα με τα στοιχεία του τμήματος Μελετών του Ε.Β.Ε.Π., την πτωτική πορεία του τζίρου στο λιανικό εμπόριο, που επανεμφανίστηκε στην αρχή του έτους και συνεχίζεται για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.

Η πασχαλινή αγορά, ως γνωστόν, είναι περιορισμένη σε χρόνο και χρήμα, αλλά και μικρή σε διάρκεια, αφού δεν ξεπερνά την εβδομάδα και ο τζίρος, συνολικά, δεν υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Οπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΕΒΕΠ, οι πρώτες εκτιμήσεις, συγκριτικά με πέρυσι στις αγορές της Αττικής, δείχνουν ότι υπάρχει μία αισθητή μείωση που κυμαίνεται μεταξύ 4-6%. Αυτό σημαίνει λιγότερες πωλήσεις τον Απρίλιο, το ελάχιστο κατά 120-150 εκατ. ευρώ. Την τιμητική τους στη προτίμηση των καταναλωτών την περίοδο του Πάσχα είχαν, για άλλη μια χρονιά, τα είδη δώρων, με προτεραιότητα την ένδυση-υπόδηση και, βεβαίως, τα τρόφιμα.

Θετικό είναι το γεγονός ότι το πασχαλινό τραπέζι διατηρήθηκε στα περυσινά επίπεδα τιμών, παρά τις πιέσεις για αυξήσεις. Από τον Ιανουάριο μέχρι σήμερα, παρατηρείται μία καταναλωτική κόπωση, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, το λιανικό εμπόριο είχε μείωση τζίρου κατά -2,9%, ενώ τον Φεβρουάριο -2,3% και τον Μάρτιο μείωση -2,5%. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε μεσοσταθμική μείωση πωλήσεων στην ένδυση-υπόδηση -12,8% και στα τρόφιμα -4,3%, που φαίνεται να αποτυπώνονται και τον Απρίλιο.

Αξιοσημείωτο είναι ότι οι φορολογικές υποχρεώσεις τον Απρίλιο ανέρχονται σε 3,3 δισ. ευρώ, ενώ τον Μάιο μάς περιμένουν άλλα 3,5 δισ. ευρώ άμεσων και έμμεσων φόρων. Όλες οι παραπάνω επιβαρύνσεις θα επηρεάσουν σίγουρα και την επόμενη περίοδο των ενδιάμεσων ανοιξιάτικων εκπτώσεων που, στη Περιφέρεια Αττικής, όπως και σε άλλες, αλλά όχι όλες τις Περιφέρειες της Χώρας, ξεκινούν φέτος στις 2 Μαΐου και ολοκληρώνονται στις 15 Μαΐου.

Αναφορικά με την αποτυχία του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις από τους αρμόδιους φορείς, αφού οι καταναλωτές είτε ζητούν την έκπτωση νωρίτερα, είτε περιμένουν μετά τις γιορτές να κάνουν τις αγορές τους. Ας ελπίσουμε ότι θα συμβεί το δεύτερο και ο Μάιος θα είναι ο μήνας που θα επανέλθουν οι πωλήσεις στο λιανικό εμπόριο σε θετικό πρόσημο, συγκριτικά πάντα με πέρυσι.

Πάντως, η μετατόπιση του τζίρου από τους μικρότερους στους μεγαλύτερους του εμπορίου φαίνεται να συνεχίζεται αυξανόμενη όλο το πρώτο τετράμηνο. Το γενικό συμπέρασμα του προέδρου του ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ είναι ότι η «ανάσταση του λιανικού εμπορίου», τουλάχιστον στις περιφερειακές αγορές της Αττικής, δεν ήρθε ούτε φέτος το Πάσχα. 

Συναφείς αναρτήσεις
Lockdown 2
Από το Σάββατο 7 Νοεμβρίου και ώρα 06.00 σε όλη την επικράτεια ισχύουν τα παρακάτω ως προς τα μέτρα ...
EΛΣΤΑΤ
Με σημαντική μείωση εσόδων κύλησε ο Ιούνιος για πολλούς κρίσιμους κλάδους της οικονομίας παρά την έξοδο από το lockdown. ...
ΣΕΠΕ
Ψηφιακή απάντηση έδωσαν, στην κρίση του COVID-19, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις ανά τον κόσμο – και στην Ελλάδα – με ...
ΔΕΗ
Η ΔΕΗ συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υπηρεσίες της με γνώμονα τη συνεχή βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών της. Μετά ...
Koρκίδης
Σημαντική μείωση του τζίρου περιμένει για εφέτος το εμπόριο από τις θερινές εκπτώσεις στις αγορές της Αττικής. Στις εκτιμήσεις ...
EΛΣΤΑΤ
Τεράστιες απώλειες τζίρου κατέγραψε τον Μάιο (μήνα σταδιακού ανοίγματος της οικονομίας) η ΕΛΣΤΑΤ, αναλύοντας τα διαθέσιμα δεδομένα από τις ...
Έμποροι - ιδιοκτήτες
Κοινή πρόταση που περιλαμβάνει τη νομοθέτηση φοροαπαλλαγών σε όσους ιδιοκτήτες αποδεχθούν σε συναινετική βάση τη μείωση ενοικίων σε εμπορικές ...
ΕΛΣΤΑΤ
Εικόνα «καμένης γης» σε βασικούς κλάδους της οικονομίας περιγράφει η ΕΛΣΤΑΤ, με βάση τα στοιχεία για τον τζίρο των ...
Η στρεβλή εικόνα της αγοράς
Στρεβλή εικόνα που οδηγεί στη «χειραγώγηση» των μετοχών παρατηρείται εντόνως το τελευταίο διάστημα. Όταν βγαίνει αγοραστής στο -10 ή ...

Τεύχος 23

Παπαθανάσης
Από την 1η Δεκεμβρίου σχεδιάζεται το άνοιγμα της αγοράς, αρχικά με το λιανεμπόριο και την εστίαση, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης Νίκος Παπαθανάσης μιλώντας στον ...
EΛSTAT
Σημαντική βελτίωση εμφάνισε η εικόνα στο λιανικό εμπόριο τον Μάιο, με την άρση του lockdown, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τους Δείκτες ...
Koρκίδης
Σημαντική μείωση του τζίρου περιμένει για εφέτος το εμπόριο από τις θερινές εκπτώσεις στις αγορές της Αττικής. Στις εκτιμήσεις του για το θέμα ...
ΙΚΕΑ
Το νέο πρόγραμμα δόσεων χωρίς κάρτα «Δάνειο στη στιγμή» παρουσίασε η ΙΚΕΑ. Με τη νέα υπηρεσία πληρωμών, οι πελάτες της ΙΚΕΑ έχουν τώρα ...
Έμποροι
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών επισημαίνει με επιστολή του προς τους συναρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών Χ. Σταϊκούρα και Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων Ι. Βρούτση, την ...
Κραυγή αγωνίας
Μία στις 7 επιχειρήσεις (περίπου 100.000) ενδέχεται να κλείσουν μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, όπως προκύπτει από τα βασικά ευρήματα έκτακτης έρευνας του Ινστιτούτου ...
Γενική Γραμματεία Καταναλωτή
Η Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τις επιχειρήσεις ότι από Πέμπτη 26.03.2020 ...
Με υπουργική απόφαση
Το δικαίωμα λειτουργίας τις Κυριακές στο διάστημα Μαΐου-Οκτωβρίου τόσο στο εμπορικό κέντρο Smart Park όσο και στο εκπτωτικό χωριό McArthourGlen δίνει απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. ...
Έμποροι
Το ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ πραγματοποίησε την καθιερωμένη περιοδική έρευνα για την κίνηση της αγοράς κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς 2019. Παραδοσιακά ...
Κοροϊδία οι εκπτώσεις της Black Friday
Το 90,3% των προϊόντων που πουλήθηκαν την εβδομάδα της Black Friday, αγοράστηκε σε παρόμοια τιμή, το 1,2% αγοράστηκε ακριβότερα και μόλις το 8,5% πουλήθηκε με έκπτωση. Αυτό ...
Σκλαβενίτης
Απολύτως κατηγορηματικά διαψεύδεται, από έγκυρες πηγές της οικογένειας Σκλαβενίτη, σημερινό δημοσίευμα του ηλεκτρονικού Τύπου, σύμφωνα με το οποίο η αλυσίδα Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτη πρόκειται να ...
Λιανεμπόριο
Ιδιαίτερα κινητικός είναι ο Έλληνας καταναλωτής και επιλέγει να αγοράσει τρόφιμα από πολλά διαφορετικά σημεία πώλησης με πολλές και συχνές επισκέψεις. Κύριο κανάλι ...

motori.gr