Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΑΔΜΗΕ
Συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό του πρόγραμμα
Πέμπτη, 14/05/2020

Eνεργό παραμένει το ενδιαφέρον από ξένους διαχειριστές δικτύων μεταφοράς αλλά και ισχυρούς χρηματοοικονομικούς ομίλους του εξωτερικού τόσο για μειοψηφικό μερίδιο στην “Αριάδνη”, την 100%  θυγατρική του ΑΔΜΗΕ που έχει αναλάβει την ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης- Αττικής όσο και για μερίδιο στον ίδιο τον ΑΔΜΗΕ, ο οποίος συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό του πρόγραμμα, χωρίς ιδιαίτερες επιπτώσεις, μέχρι σήμερα, από την πανδημία του κορωνοϊού και το lockdown, ούτε στο χρονοδιάγραμμα των έργων αλλά ούτε και στις εισπράξεις.

Αυτό προκύπτει τουλάχιστον από τις δηλώσεις του αντιπροέδρου του ΑΔΜΗΕ κ. Ιωάννη Μάργαρη σε τηλεδιάσκεψη που έγινε χθες με δημοσιογράφους για την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του ΑΔΜΗΕ για τη χρήση 2019.

Όπως διαβεβαίωσε ο κ. Μάργαρης η εταιρία συνεχίζει κανονικά το επενδυτικό της πρόγραμμα, με προοπτική ηλέκτρισης της “μικρής” διασύνδεσης Κρήτης- Πελοποννήσου πριν το τέλος του έτους, ενώ στα τέλη Μαίου με αρχές Ιουνίου θα υπογραφούν οι συμβάσεις με τους αναδόχους των έργων (καλώδια και μετασχηματιστές) για τη “μεγάλη” διασύνδεση Κρήτης- Αττικής. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του εν λόγω έργου παραμένει στους 36 μήνες από την υπογραφή των συμβάσεων, δηλαδή στα τέλη Μαίου του 2023.

Όπως πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών κ. Ιάσων Ρουσόπουλος για τη χρηματοδότηση του  συγκεκριμένου έργου,  αναμένεται να υπογραφεί ως το τέλος του μήνα δανειακή σύμβαση με τράπεζα, για ποσό της τάξης των 400-500 εκατ. ευρώ - ο ίδιος δεν το προσδιόρισε- και επιτόκιο αρκετά χαμηλότερο του 2,5%, το οποίο είχε “κλειδώσει” πριν ξεσπάσει η πανδημία του κορωνοϊού.

Το κόστος της  διασύνδεσης ανέρχεται σε περίπου 1 δισ. ευρώ. Ο ΑΔΜΗΕ για το έργο αυτό έχει ταμειακά διαθέσιμα 200 εκατ. ευρώ (από το μετοχικό κεφάλαιο της Αριάδνη Interconnection), ενώ βρίσκεται στη τελική φάση των συζητήσεων με την Κομισιόν για την ένταξη στο ΕΣΠΑ, από το οποίο η διασύνδεση θα επιδοτηθεί με ποσό της τάξης των 300-400 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο θα καλυφθεί με το δάνειο που συμβασιοποιείται εντός των επόμενων ημερών.

Οι συζητήσεις για την είσοδο εταίρου ή εταίρων με μειοψηφικό μερίδιο στην “Αριάδνη” συνεχίζονται, ενδιαφέρον υπάρχει, όπως δήλωσαν και τα δύο στελέχη, ενώ την περίοδο αυτή έγιναν διαβουλεύσεις με τη ΡΑΕ για το πώς θα γίνει ο διαγωνισμός. Οι τελικές αποφάσεις πάντως θα ληφθούν από τους μετόχους, ενώ ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί το ποσοστό που θα διατεθεί σε τρίτο/τρίτους επενδυτές.

Συνεργατικά μοντέλα με τρίτες εταιρίες θα μπορούσε να εξετάσει  ο ΑΔΜΗΕ και για άλλα μεγάλα έργα που έχουν ενταχθεί στο δεκαετές επενδυτικό του πρόγραμμα, το οποίο προβλέπει τη διασύνδεση όλων των νησιών, κυρίως με εταιρίες ΑΠΕ που θα ενδιαφερόντουσαν για την ανάπτυξη μεγάλων έργων, πχ θαλάσσιων αιολικών κλπ. Το σχήμα μίας τέτοιας συνεργασίας δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί, αλλά μάλλον δεν θα είναι στο μοντέλο της “Αριάδνη”. Σε όλες τις ενδεχόμενες τέτοιου τύπου συνεργασίες, “ο ΑΔΜΗΕ θα διατηρεί τον έλεγχο και το τιμόνι” , όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Μάργαρης.

Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων για τις επιπτώσεις της πανδημίας, αναφέρθηκε πως η εταιρία παρακολουθεί τη ζήτηση, υπήρξε μία μείωση αλλά τώρα με την άρση του lockdown και τη σταδιακή επιστροφή στη νέα κανονικότητα η κατανάλωση ηλεκτρισμού αναμένεται να ανακάμψει. Η εταιρία κάνει συνεχείς  προσομοιώσεις για τις επιπτώσεις,  ακόμα και στο σενάριο ενός δεύτερου κύματος της πανδημίας το φθινόπωρο. Πάντως μέχρι στιγμής, όπως δήλωσε η κα Ελένη Ζαρίκου, οικονομική διευθύντρια του ΑΔΜΗΕ, στα έσοδα η μείωση ήταν αμελητέα και οι εισπράξεις δεν δείχνουν να έχουν επηρεαστεί .

Αυτό που επηρεάστηκε ήταν το έργο πληροφορικής για την Αγορά Εξισορρόπησης, την μία από τις τέσσερις αγορές του target model, για την οποία είναι υπεύθυνος ο ΑΔΜΗΕ. Η General Electric, που είχε αναλάβει το έργο, διέκοψε απροειδοποίητα, όπως δήλωσαν οι επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, με την έναρξη της πανδημίας. Μετά από διαβουλεύσεις, τελικώς φαίνεται ότι υπάρχει συμφωνία για να ολοκληρωθεί το έργο τον Αύγουστο, ενώ κανονικά έπρεπε να είναι ήδη έτοιμο.

Τα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ αυξήθηκαν το 2019 κατά 25,6% ή κατά 20,9 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο στα 102,9 εκατ. ευρώ ενώ τα συγκρίσιμα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 75,9 εκατ. ευρώ από 69,7 εκατ. ευρώ το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 9,4%.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΑΔΜΗΕ έχει προτείνει στη γενική συνέλευση τη διανομή μερίσματος 50% των καθαρών κερδών, δηλαδή 51,5 εκατ. ευρώ .

Οι επενδύσεις της εταιρίας το 2019 έφθασαν στα 249 εκατ. ευρώ, που αποτελεί ρεκόρ, ενώ το δεκαετές επενδυτικό της πρόγραμμα προβλέπει ένα σύνολο επενδύσεων 5 δισ. ευρώ.     

Συναφείς αναρτήσεις
Το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου - Ελλάδας, άναψε το υπουργικό συμβούλιο της ...
Στην ανάγκη ενοποίησης της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού, μέσα από τις διεθνείς διασυνδέσεις, προκειμένου να υπάρξει ενεργειακή ασφάλεια και χαμηλότερες ...
Tον επιμερισμό του κόστους για το γεωπολιτικό ρίσκο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Great Sea Interconnector (GSI), σε  50-50 μεταξύ Ελλάδας ...
Στον κρίσιμο ρόλο των διεθνών διασυνδέσεων για την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας και της Ευρώπης εστίασαν ο Πρόεδρος και ...
Τα εγκαίνια του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησε ο Υπουργός Περιβάλλοντος ...
Μετά και το χθεσινό αδιέξοδο στην υπόθεση της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου, το όλο ζήτημα παραπέμφθηκε σε νέα σύσκεψη που ...
Προθεσμία μέχρι την Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου έδωσε η γαλλική Nexans στον ΑΔΜΗΕ και τις κυπριακές αρχές προκειμένου να αρθούν ...
Σε οικονομική ζημία των Φορέων Συλλογικής Εκπροσώπισης των ΑΠΕ, σε συρρίκνωση της αγοράς και ενδεχομένως υψηλότερο κόστος για τους ...
Στο σημείο μηδέν, ένα βήμα πριν το οριστικό ναυάγιο, βρίσκεται το έργο ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου - Ελλάδας. Η κόντρα ΑΔΜΗΕ ...
 
 
Το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κύπρου - Ελλάδας, άναψε το υπουργικό συμβούλιο της Κύπρου, με την τελική ...
Στην ανάγκη ενοποίησης της ευρωπαϊκής αγοράς ηλεκτρισμού, μέσα από τις διεθνείς διασυνδέσεις, προκειμένου να υπάρξει ενεργειακή ασφάλεια και χαμηλότερες τιμές, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος ...
Tον επιμερισμό του κόστους για το γεωπολιτικό ρίσκο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Great Sea Interconnector (GSI), σε  50-50 μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου, από 37% ...
Μια παρατήρηση αναφορικά με τη δασική υπηρεσία μετά την πτώση δέντρων στο σιδηροδρομικό δίκτυο των Αφιδνών, έκανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θεόδωρος Σκυλακάκης, ο ...
Με αποτελεσματικό τρόπο εξελίσσονται οι διαμεσολαβητικές υπηρεσίες που παρέχει ο Ελληνικός Ενεργειακός Διαμεσολαβητής, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ από τη Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, ...
H χρηματιστηριακή τιμή του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, το TTF, μπορεί να έχει σταθεροποιηθεί τελευταία στην κλίμακα των 35-37 ευρώ/MWh, ωστόσο οι ανησυχίες ...
Την αλλαγή του μοντέλου αγοράς ηλεκτρισμού, ώστε η χαμηλή τιμή των ΑΠΕ να περνά στη βιομηχανία και τους καταναλωτές ζητά η Ενωση των Βιομηχανικών Καταναλωτών ...
Επιστολή ΣΠΕΦ για τις επιμέρους ρυθμίσεις περί των ΑΠΕ στο υπό δημόσια διαβούλευση ν/σ υου Υπουργείου σας με τίτλο «Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό ...
«Ο ρόλος της πολιτικής δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. Τα πλαίσια που καθιερώνουμε, από τους τοπικούς κανονισμούς έως τις διεθνείς συμφωνίες, θα καθορίσουν τον ...
Εως τα 5 χρόνια φθάνουν οι καθυστερήσεις του ΔΕΔΔΗΕ όσον αφορά στην ετήσια τελική εκκαθάριση της ενέργειας που καταναλώνεται, πράγμα που δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα ...
Eλλείματα ηλεκτρικής ενέργειας που θα πρέπει να καλυφθούν με τοποθέτηση γεννητριών και μισθώσεις ισχύος (Α/Σ) θα αντιμετωπίσουν τα περισσότερα νησιά του Αιγαίου το ...
Στην έλλειψη επαρκών ηλεκτρικών διασυνδέσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών  και στην αύξηση της χρήσης φυσικού αερίου αποδίδουν κατά κύριο λόγο οι ηλεκτροπαραγωγοί τις ...