Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση
Στην τελική ευθεία με βελτιώσεις
Σάββατο, 11/07/2020

Σειρά κινήτρων (οικολογικό μπόνους, φοροαπαλλαγές κ.α.) τα οποία οδηγούν σε μεσοσταθμική μείωση 25% της τιμής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και 40% ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την ηλεκτροκίνηση που κατατέθηκε, τελικά, στη Βουλή και αναμένεται να ψηφισθεί μέσα σε δύο εβδομάδες. Υπάρχει, γενικά, βελτίωση των φορολογικών κινήτρων για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων και την εγκατάσταση υποδομών φόρτισης. Σημασία έχουν, ωστόσο, οι προθεσμίες: Αφού ψηφισθεί το ν/σ, τότε θα προκηρυχθεί η δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά» μέσω της οποίας θα επιδοτηθεί η αγορά /μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δικύκλων και ποδηλάτων από ιδιώτες και εταιρίες, δράση που θα έχει προϋπολογισμό 100 εκατ. ευρώ και ισχύ έως την 31η Δεκεμβρίου 2021. Μετά, ίδωμεν…

Πάντως, το όλο όφελος, ασφαλώς, έρχεται επικουρικά στο χαμηλό κόστος χρήσης καθώς η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας ενός οχήματος μικρής κατηγορίας αντιστοιχεί σε περίπου 16 κιλοβατώρες/100 χλμ., ή περίπου 2,7 ευρώ (με το ισχύον οικιακό τιμολόγιο) έναντι 9 ευρώ περίπου που είναι το κόστος για ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο βενζίνης. Αξίζει να τονισθεί ότι μετά την ενσωμάτωση των προτάσεων που υπεβλήθησαν στο πλαίσιο της διαβούλευσης του νομοσχεδίου (ολοκληρώθηκε την 1η Ιουλίου και συγκέντρωσε 334 σχόλια από πλήθος φορέων και πολιτών) οι κύριες αλλαγές που ενσωματώθηκαν προβλέπουν τα εξής:

-Με σκοπό τη μείωση των ρύπων, του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών και της προστασίας της δημόσιας υγείας επιβάλλεται περιβαλλοντικό τέλος 3.000 ευρώ (έναντι 4.000 που είχε προταθεί αρχικά) στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τεχνολογίας Euro 4 (αυτοκίνητα 10ετίας-12ετίας και πάνω). Εισάγεται επίσης περιβαλλοντικό τέλος 1.000 ευρώ στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα τεχνολογίας Euro 5A (αυτοκίνητα 8ετίας και πάνω). Με τον τρόπο αυτό, σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξορθολογίζεται το ύψος του περιβαλλοντικού τέλους και αντιμετωπίζονται πιο αυστηρά τα παλαιά μεταχειρισμένα οχήματα τύπου Εuro 5A, τα οποία μέσω του σκανδάλου «Dieselgate» και της παραποίησης των μετρήσεων ρύπων σε χιλιάδες πετρελαιοκίνητα οχήματα ώθησαν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διατάξει προκαταρκτική έρευνα και πλήθος κρατών μελών να επιβάλλουν υψηλά πρόστιμα και να απαγορεύσουν την κυκλοφορία τους στα αστικά κέντρα. Τα έσοδα που θα προκύψουν θα διοχετευθούν μέσω του Λογαριασμού Ειδικού Σκοπού για την ανάπτυξη και χρηματοδότηση δράσεων που θα υποστηρίζουν την μετάβαση στην κινητικότητα των μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων. Παραμένει η πρόβλεψη για απαγόρευση των εισαγωγών των ακόμα παλαιότερων και εξαιρετικά ρυπογόνων οχημάτων (τεχνολογίας Euro 1,2 και 3).

-Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα που υπάγονται στην κατηγορία L, δηλαδή οχήματα που ταξινομούνται ως δίκυκλα ή τρίκυκλα καθώς και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ωφελούνται του φορολογικού κινήτρου της έκπτωσης δαπάνης προσαυξημένης κατά 50% όπως τα λοιπά οχήματα. Έτσι για ένα ηλεκτρικό δίκυκλο η αξία του θα υπολογίζεται προσαυξημένη κατά 50% βελτιώνοντας το φορολογικό αποτέλεσμα της εταιρίας που ωφελείται του κινήτρου.

-Ηλεκτρικά οχήματα αξίας έως 50.000 ευρώ (Λιανική Τιμή Προ Φόρων) θα εξαιρούνται από το τεκμήριο διαβίωσης, ενώ για ηλεκτρικά οχήματα αξίας άνω των 50.000 ευρώ ορίζεται τεκμήριο διαβίωσης 4.000 ευρώ.

-Όσον αφορά την εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που τροφοδοτούνται αποκλειστικά από ΑΠΕ, θεσπίζεται ακόμα πιο αυξημένος συντελεστής απόσβεσης παγίων και έκπτωση δαπάνης (70% έναντι 50% που είχε προβλεφθεί αρχικά). Με τον τρόπο αυτό καθίσταται ελκυστικότερη η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης που θα λειτουργούν με ενέργεια προερχόμενη από εναλλακτικές πηγές. καθιστώντας έτσι την φόρτιση 100% πράσινη.

-Διευκρινίζεται η διαδικασία που θα επιτρέπει τη δωρεάν στάθμευση των ηλεκτρικών οχημάτων στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης των πόλεων, με γνώμονα την όσο το δυνατόν πιο εύκολη και γρήγορη εξυπηρέτηση των κατόχων τέτοιων οχημάτων.

-Προσδιορίζεται το πλαίσιο των αρμοδιοτήτων των φορέων που εποπτεύουν την αγορά της ηλεκτροκίνησης.

-Προβλέπεται η εκπόνηση Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων και από τους μικρούς δήμους της χώρας, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη γεωγραφική κάλυψη με υποδομές φόρτισης τα επόμενα χρόνια.

-Προχωρεί περαιτέρω η απλοποίηση της διαδικασίας εγκατάστασης ιδιωτικών σημείων φόρτισης σε όλες τις κατηγορίες κτιρίων και ειδικότερα στις πολυκατοικίες.

Εισάγονται, ακόμη, κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων στις λιγνιτικές περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας και της Μεγαλόπολης για μονάδες παραγωγής φορτιστών, εξαρτημάτων, μπαταριών κλπ., επιβάλλεται υποχρεωτική ποσόστωση αγοράς ηλεκτροκίνητων οχημάτων από το Δημόσιο (με στόχο το 25% των νέων οχημάτων από τον Αύγουστο του 2021 να είναι ηλεκτρικά) και θεσπίζεται το πλαίσιο που θα επιτρέψει τη γρήγορη ανάπτυξη δικτύων φόρτισης σε όλη τη χώρα. Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστή Χατζηδάκη, «με το πρώτο συνολικό και ολοκληρωμένο νομοσχέδιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης θέτουμε τις βάσεις για την μετάβαση στις πράσινες μετακινήσεις. Κάτι που θα έχει σαφή οφέλη για την βελτίωση της ποιότητας ζωής του πολίτη, για την προσβασιμότητα των πόλεων και για την προστασία της δημόσιας υγείας από τις επικίνδυνες εκπομπές ρύπων που επιβαρύνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των οδικών μεταφορών»

Συνημμένα αρχεία:
Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Εντός της εβδομάδας αναμένεται η έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα εξειδικεύει τις διαδικασίες για την  υποβολή της αίτησης ...
Ηλεκτροκίνηση
Την έναρξη του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση, ακόμα και αν δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Κινούμαι ...
Νομοσχέδιο και για το bitcoin φέρνει την ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή το υπουργείο Οικονομικών. Το νομοσχέδιο που θα αφορά  την ...
Blink
Το δίκτυο φόρτισης και οι τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης, που αναπτύσσει η Blink σε ολόκληρη την Ελλάδα παρουσιαστήκαν στην ειδική εκδήλωση, ...
Μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες ηλεκτρισμού για την ηλεκτροκίνηση
Tη δημιουργία συνθηκών πραγματικού ανταγωνισμού στα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ζητούν οι ιδιωτικές εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας, διεκδικώντας ...
Υπουργείο Ενέργειας
Tη νομοθετική ρύθμιση για την παραγωγή, μεταφορά και χρήση υδρογόνου σχεδιάζει να παρουσιάσει εντός του δεύτερου εξαμήνου του έτους ...
Χατζηδάκης
Σε δημόσια διαβούλευση αναρτάται το σχέδιο νόμου «Μετάβαση στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών: Μέτρα προώθησης και λειτουργία της αγοράς Ηλεκτροκίνησης». ...
Ανδρέας Σιάμισιης
Στην ηλεκτροκίνηση περνούν και τα Ελληνικά Πετρέλαια, τα οποία ήδη σχεδιάζουν  ειδική επιχειρησιακή ομάδα, που θα λειτουργήσει σύντομα, προκειμένου ...
Κίνητρα 100 εκατ. ευρώ ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός
Με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες επιδοτεί  η κυβέρνηση την αγορά αυτοκινήτων νέου τύπου.  Όπως ανακοίνωσε ο ...

Τεύχος 19

ΟΦΥΠΕΚΑ
Στην Αθήνα σήμερα συνεδρίασε για πρώτη φορά και σε πλήρη απαρτία το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ).  Παρόντες στη συνεδρίαση ήταν ο ...
Κλιματική ουδετερότητα
H μετάβαση  στην οικονομία του υδρογόνου μπορεί να αποτελεί ένα από τους στόχους της ΕΕ στην πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα, όμως το ...
Ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Εντός της εβδομάδας αναμένεται η έκδοση της υπουργικής απόφασης που θα εξειδικεύει τις διαδικασίες για την  υποβολή της αίτησης από τα φυσικά  πρόσωπα ...
Ηλεκτροκίνηση
Την έναρξη του προγράμματος για την ηλεκτροκίνηση, ακόμα και αν δεν έχει αρχίσει να λειτουργεί η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» αναμένεται να ανακοινώσει ...
Ρωσία
Άμεση ήταν η αντίδραση της Ρωσίας στα σχέδια της ΕΕ για την επιβολή φόρου άνθρακα στις εισαγωγές προϊόντων από χώρες εκτός ΕΕ. Ο ...
Την εισαγωγή φόρου άνθρακα στα σύνορα της Ευρώπης  προωθεί η ΕΕ, με το διττό στόχο, αφενός να ενισχύσει τα έσοδά της προκειμένου να ...
Ηγουμενίστα-Ραφήνα-Πειραιάς
Εναλλακτικά καύσιμα στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας  και δημιουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και δυνατότητα ηλεκτροδότησης και ηλεκτροφόρτισης των ελλιμενισμένων πλοίων στα λιμάνια ...
Πετρελαϊκές εταιρίες
Δώδεκα πετρελαϊκές εταιρίες από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, όπως η  Saudi Aramco της Σαουδικής Αραβίας, η  CNPC της Κίνας και η αμερικανική  ExxonMobil ...
Κομισιόν
Tην πολιτική της για το υδρογόνο, με στόχο η Ευρώπη να καταστεί παγκόσμιος ηγέτης στη νέα, υπό δημιουργία, αγορά αναμένεται να παρουσιάσει σήμερα, ...
Ταμείο Καινοτομίας
Η πρώτη προκήρυξη του Ταμείου Καινοτομίας, το οποίο χρηματοδοτεί καινοτόμα έργα χαμηλού C02 δημοσιεύτηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Τα κονδύλια του προγράμματος για ...
Mckinsey
Ο ευρύς δημόσιος διάλογος για τις νέες τεχνολογίες μείωσης της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, ένας διάλογος που ακουμπά ιδιαίτερα τη χώρα μας, η οποία ...
Απολιγνιτοποίηση
Στα 6,271 δισ. ευρώ, έναντι της προηγούμενης εκτίμησης των 3,7-4,4 δισ, ευρώ,  αυξάνονται τα κεφάλαια που μπορεί να αξιοποιήσει η Ελλάδα από τα ...

motori.gr