Σημάδια ότι πλέον λειτουργεί ο ανταγωνισμός εμφανίζει η ελληνική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του Ενεργειακού Χρηματιστηρίου.
Η ΔΕΗ και οι θυγατρικές της έχουν συνολικό μερίδιο αγοράς 67,3%. Από τους εναλλακτικούς προμηθευτές 10 εταιρείες έχουν μερίδια αγοράς της τάξης του 1% και άνω.
Ποια είναι όμως η κατάταξη των μεριδίων αγοράς των παικτών με βάση την ενέργεια που κατανάλωσαν οι πελάτες τους;
Η Protergia της Mytilineos είναι αυτή τη στιγμή ο εναλλακτικός προμηθευτής με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, ήτοι. με 7,73%.
Ακολουθεί ο Ηρών (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ENGIE) με μερίδιο αγοράς 6,22% ενώ ο τρίτος παίκτης της αγοράς είναι η Elpedison (ΕΛΠΕ, Edison)με μερίδιο αγοράς 4,87%.
Στην τέταρτη θέση έχει ανέβει η εταιρεία NRG (όμιλος ΜΟΗ) με 3,04% και η πρώτη πεντάδα κλείνει με τη Watt & Volt που έχει μερίδιο αγοράς 2,74%.
Η πρώτη δεκάδα συμπληρώνεται από τις εταιρείες Volterra με μερίδιο 2,21%, Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας (1,34%), ZeniΘ 1,15%, ΕΛΤΑ 0,94% και Volton 0,92%.
Από τις εταιρείες με ακόμη μικρότερα μερίδια ξεχωρίζουν η Viener με 0,23%, ο ΟΤΕ με 0,15%, η ΕΛΙΝΟΙΛ με 0,14% και η Petrogaz επίσης με 0,14%.
Σε ό,τι αφορά στον μεγαλύτερο παίκτη της αγοράς, τη ΔΕΗ, το μερίδιο αγοράς της είναι 66,13% και ανεβαίνει στο 67,29% εάν συμπεριληφθούν και οι θυγατρικές της.
Τονίζεται ότι τα μερίδια αγοράς που δημοσιοποιούνται αφορούν στην ενέργεια που "ζήτησαν” από το σύστημα οι προμηθευτές για λογαριασμό των πελατών τους και δεν αφορούν στον αριθμό των πελατών (αριθμό μετρητών), που δε δημοσιοποιείται.
Πως αλλάζουν προμηθευτή
Σημειώνεται τέλος ότι με βάση τα στοιχεία που δημοσιοποιεί το ενεργειακό χρηματιστήριο αλλά και σύμφωνα με την εικόνα που μεταφέρουν πηγές της αγοράς με βάση την ανάλυση των στοιχείων παραγωγής πελατολογίου, το τελευταίο διάστημα καταγράφεται αυξημένος ρυθμός εισόδου νέων πελατών.
Η ποιοτική ανάλυση των στοιχείων δείχνει ότι περίπου 1 στους 3 πελάτες που αλλάζει προμηθευτή δεν προέρχεται από τη ΔΕΗ αλλά από εσωτερικές μετακινήσεις πελατολογίου μεταξύ των ανεξάρτητων προμηθευτών. Το στοιχείο αυτό δείχνει ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των προμηθευτών είναι μεγάλος ενώ όπως δείχνουν και τα μερίδια αγοράς, ο κλάδος της προμήθειας σταδιακά αρχίζει να δείχνει σημάδια ωρίμανσης.
Πλέον οι καταναλωτές δεν εστιάζουν μόνο σε θέματα τιμών αλλά επιλέγουν τον πάροχό τους και με άλλα κριτήρια όπως η αξιοπιστία, το μέγεθος, η ποιότητα εξυπηρέτησης κλπ.