Την ώρα που οι ανακατατάξεις στον κλάδο των σουπερμάρκετ, συνεχίζουν με τους μικρότερους να έχουν πάρει τα σκήπτρα και να σέρνουν τον χορό των εξελίξεων, επιχειρώντας μέσω της ένωσης δυνάμεων την δημιουργία του απόλυτου γίγαντα στο λιανεμπόριο με δυνητικό τζίρο άνω των 3 δις. ευρώ, υπό την σκέπη του ΕΛΟΜΑΣ, ένα ακόμη λουκέτο στο λιανεμπόριο προστίθεται στο μακρύ κατάλογο των εταιρειών που έπνιξε η κρίση.
Ειδικότερα, τίτλοι τέλους μπήκαν στην αλυσίδας σουπερ μάρκετ «Λάρισα». Tα σούπερ μάρκετ «Λάρισα» αποτελούσαν μέχρι πρότινος την μεγαλύτερη «αλυσίδα» λιανικού εμπορίου στην Θεσσαλία και κατά καιρούς κέντρισαν το ενδιαφέρον μεγάλων ομίλων του κλάδου, και με το κλείσιμό τους μπήκαν οριστικά στην ανεργία 640 άτομα.
Η προσπάθεια για την σωτηρία της εταιρείας κράτησαν μια 2ετία , ωστόσο οι τίτλοι έπεσαν μετά από την απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Λάρισας, που έκανε δεκτές τις αιτήσεις 141 εργαζομένων και ενός προμηθευτή, κηρύσσοντας την επιχείρηση σε πτώχευση.
Το Λάρισα λειτουργούσε με πολυμετοχικό σχήμα με 135 μετόχους έχοντας 28 χρόνια παρουσίας στην αγορά.
Στον αντίποδα, μετά το μποαράζ εξαγορών των μεγάλων στο κλάδο, οι μικρότερες αλυσίδες, φαίνεται να αντιλαμβάνονται πλέον ότι η ισχύ βρίσκεται στα μεγάλα ενωμένα σχήματα. Έτσι για να μπορέσουν να αντέξουν την επόμενη μέρα, φαίνεται ότι οπι μικρομεσαίες και μικρότερες αλυσίδες και δη οι όμιλοι αγορών αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους.
Έτσι σύμφωνα με πηγές του www.businessenergy.gr, ΕΛΟΜΑΣ, ΑΣΠΙΔΑ και ΑΣΤΕΡΑΣ, φαίνεται ότι συζητούν την ένωσή τους . Ένωση η οποία μπορεί να εκτινάξει τον τζίρο του ΕΛΟΜΑΣ, μιάς και κάτω από την δική του ομπρέλα θα ενταχθούν οι άλλοι δύο σε πάνω από το 1,5 δις. ευρώ.
Ωστόσο, στο σχήμα του ΕΛΟΜΑΣ, μπορεί να προχωρήσουν και άλλες αλυσίδες οι οποίες μπορεί να μην ανήκουν στην τριάδα AB, Σκλαβενίτης και Μαρινόπουλος, έχουν όμως σημαντική δύναμη και μπορεί να εκτινάξουν τον τζίρο του ΕΛΟΜΑΣ πάνω από 3 δις. ευρώ και να ισχυροποιήσουν την διαπραγματευτική ικανότητα έναντι των προμηθευτών πάρα πολύ. Επίσης, μέσα από ένα τέτοιο σχήμα, οι προσφορές και οι παροχές προς την πελατειακή βάση, καθώς και η διεύρυνση των private label προϊόντων μπορούν να δώσουν μεγάλη ώθηση στο νέο σχήμα.
Σε κάθε περίπτωση η δημιουργία του νέου γίγαντα της αγοράς είναι κάτι πουθ θα προωθηθεί στο επόμενο διάστημα με τις όποιες εξελίξεις να εντάσσονται χρονικά τουλάχιστον μέχρι το τέλος του 2015.