Tην αγορά μιας πλωτής μονάδας αποθήκευσης, δηλαδή ενός μετασκευασμένου LNG carrier, αντί του leasing προκρίνει ο ΔΕΣΦΑ για την αύξηση της αποθηκευτικής δυναμικότητας αερίου, μετά από σχετική μελέτη κόστους/οφέλους για τις δύο εναλλακτικές, δηλαδή την αγορά ή τη μακροχρόνια μίσθωση.
Το FSU (Floating Storage Unit-Πλωτή Αποθηκευτική Μονάδα) θα εγκατασταθεί στον τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας αυξάνοντας τη συνολική διαθέσιμη χωρητικότητα αποθήκευσης από 225.000 m3 σε περισσότερα από 380.000 m3, καθώς η πλωτή αποθήκη να προσθέσει
Το μετασκευασμένο πλοίο μεταφοράς LNG χωρητικότητας 150.000 m3 υγροποιημένου αερίου, που θα χρησιμοποιηθεί ως αποθήκη, θα λειτουργεί ως πρόσθετος χώρος αποθεματοποίησης αερίου, παρέχοντας αυξημένη ενεργειακή ασφάλεια στον τερματικό σταθμό Ρεβυθούσας.
Η άμεση δημιουργία αποθηκευτικού χώρου αερίου προτάσσεται πλέον ως επιτακτική ανάγκη λόγω του ενδεχόμενου διακοπής η διαταραχής των ροών αερίου από τη Ρωσία. Επιπρόσθετα, με βάση τις πρόσφατες αποφάσεις της ΕΕ, όλες οι χώρες-μέλη θα πρέπει αφενός να μειώσουν δραστικά από φέτος τις εισαγωγές αερίου από τη Ρωσία και ταυτόχρονα να γεμίσουν τις αποθηκευτικές τους εγκαταστάσεις στο 80% της δυναμικότητάς τους ως τον Νοέμβριο. Οι χώρες που δεν διαθέτουν αποθήκες, υπόγειες ή πλωτές, θα υποχρεωθούν να διατηρούν απόθεμα ασφαλείας σε άλλη χώρα- μέλος.
Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, ο χρόνος εγκατάστασης του FSU, από την ώρα που θα δοθεί η παραγγελία δεν ξεπερνά τις 10 εβδομάδες.
Η μελέτη κόστους- οφέλους που εκπονήθηκε από τον ΔΕΣΦΑ, μετά από εντολή της Ομάδας Διαχείρισης Κρίσης, έδειξε ότι με την εγκατάσταση FSU η αποθηκευτική ικανότητα της Ρεβυθούσας θα αυξηθεί κατά περίπου 70% και η ικανότητα επαναεριοποίησης κατά 10%.Η πλωτή- αποθήκη θα βελτιώσει το πρόγραμμα εκφορτώσεων στη Ρεβυθούσα, αυξάνοντας την απόδοση της εγκατάστασης κατά 27 TWh και δίνοντας τη δυνατότητα να καλυφθεί 25% περισσότερη ζήτηση ετησίως, σύμφωνα με τη μελέτη του ΔΕΣΦΑ, την οποία έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση η ΡΑΕ έως τις 15 Απριλίου.
Η αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας της Ρεβυθούσας, θα καταστήσει δυνατή την εκφόρτωση μεγάλων πλοίων (μεγαλύτερα από 150.000 m3),εξασφαλίζοντας χαμηλότερο κόστος μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, το οποία αναμένεται να αντανακλάται στις τελικές τιμές. Επίσης η Ρεβυθούσα θα μετατραπεί σε εγκατάσταση εισαγωγής βασικού φορτίου, ενώ παράλληλα θα μπορεί να καλύψει τη ζήτηση αιχμής.
Η μελέτη του ΔΕΣΦΑ υπολογίζει την Καθαρή Παρούσα Αξία του FSUμε συντελεστή πενταετίας στα 62,2 εκατ ευρώ για την αγορά και στα 110,6 εκατ. ευρώ σε περίπτωση leasing.
Σήμερα, τα προγραμματισμένα φορτία LNG για την περίοδο από 31/3/2022 έως 31/3/2023 ανέρχονται σε 38 TWh (46 πλοία). Αν όμως διακοπεί ή διαταραχθεί η ροή του ρωσικού αερίου, που καλύπτει άνω του 35% των αναγκών της χώρας, τότε θα απαιτηθούν επιπλέον 45 TWh δηλαδή 50 επιπλέον πλοία LNG για την κάλυψη του κενού. Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας αδυνατούν να καλύψουν τη διαφορά αυτή, δηλαδή τα 50 επιπλέον πλοία
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΔΕΣΦΑ, αστοχία παράδοσης ακόμη και μικρού φορτίου (500 GWh) σε περίοδο υψηλής ζήτησης, οδηγεί σε αξία απώλειας φορτίου της τάξης των 250 εκατ. ευρώ
Η αύξηση της χωρητικότητας αποθήκευσης της Ρεβυθούσας είναι απαραίτητη και για την παρακολούθηση των διακυμάνσεων της ζήτησης φυσικού αερίου, λαμβάνοντας υπόψη την έλλειψη ευελιξίας του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου και ότι το FSRU έχει υποχρέωση πλήρους επαναεριοποίησης κάθε φορτίου.