Ειδική πιστοποίηση από τον νορβηγικό οίκο DNV έλαβαν η Gastrade και η Gaslog σε αναγνώριση του ρόλου τους στην ανάπτυξη του πρώτου πλωτού τερματικού αποθήκευσης και επανεριοποίησης αερίου στην Ελλάδα, του FSRU στην Αλεξανδρούπολη.
Την τιμητική διάκριση παρέλαβαν ο κ. Κωστής Σιφναίος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Gastrade και ο κ. Κώστας Καραθάνος, COO της Gaslog σε ειδική εκδήλωση στα γραφεία της DNV, η οποία χαρακτήρισε το έργο σταθμό για την ενεργειακή ασφάλεια και την ενεργειακή μετάβαση της Ελλάδας και της ΝΑ Ευρώπης.
Oι εργασίες για την εγκατάσταση του τερματικού έχουν ήδη ξεκινήσει και μάλιστα η εκκίνηση του έργου, τον περασμένο μήνα, έγινε παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ηγετών από πολλές Βαλκανικές χώρες και του προέδρου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ, καθώς το FSRU της Αλεξανδρούπολης συμπίπτει με την προσπάθεια απεξάρτησης της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Το τέρμιναλ δεν προορίζεται μόνον για την κάλυψη εγχώριων αναγκών σε αέριο αλλά και για την τροφοδοσία γειτονικών χωρών, με υγροποιημένο αέριο, το οποίο θα επανεριοποιείται στο σταθμό και θα μεταφέρεται στη συνέχεια μέσω αγωγικών συστημάτων, συμπεριλαμβανομένου και του ελληνοβουλγαρικού αγωγού (IGB), που αναμένεται να λειτουργήσει τον Ιούλιο.
Στόχος είναι το FSRU να τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του 2023
Το έργο αναπτύσσει η εταιρία Gastrade, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας μετέχουν με ποσοστό 20% ο καθένας, η κα Ελμίνα Κοπελούζου, η Gaslog του εφοπλιστή Πήτερ Λιβανού, η ΔΕΠΑ, ο ΔΕΣΦΑ και η βουλγαρική Bulgartransgas
Ο σταθμός αποτελείται από ένα μετασκευασμένο LNG carrier, το οποίο θα έχει δυνατότητα αποθήκευσης ως 170.000 κυβικά μέτρα αερίου και θα διαθέτει 4 μονάδες επαναεριοποίησης, δυναμικότητας 400 κυβικών μέτρων υγροποιημένου αερίου/ώρα. Θα αγκυροβοληθεί στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης και θα συνδέεται με το ηπειρωτικό σύστημα μέσω αγωγού, που θα κατασκευαστεί.
Ο πλωτός σταθμός θα είναι μήκος περίπου 300 μέτρα, πλάτος 32,5 μέτρα και ύψος 26,5 μέτρα.
Ας σημειωθεί ότι η Gastrade έχει υποβάλει στη ΡΑΕ αίτηση για την ανάπτυξη και δεύτερου ανεξάρτητου πλωτού σταθμού, το“Thrace INGS”, που θα εγκατασταθεί στο Θρακικό Πέλαγος.
Η νορβηγική DNV παρείχε την υποστήριξή της στο έργο σε όλα τα στάδια ανάπτυξης, μέχρι σήμερα.