Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου Ρεβυθούσας
ΔΕΣΦΑ: Στο 50% προτείνει ο ΔΕΣΦΑ να οριστεί το ύψος της «κοινωνικοποίησης»
Πέμπτη, 13/04/2023

Στο 50% προτείνει ο ΔΕΣΦΑ να οριστεί το ύψος της «κοινωνικοποίησης», δηλαδή  του ποσoστού από το συνολικό ποσό, που θα χρεώνονται οι  καταναλωτές μέσω των τελών για τη χρήση του συστήματος, για τον τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) της Ρεβυθούσας, κατά τη ρυθμιστική περίοδο 2024 – 2027.

Αυτό προκύπτει από τη μελέτη κόστους-οφέλους που εκπόνησε ο ΔΕΣΦΑ και έθεσε σε συμπληρωματική δημόσια διαβούλευση η ΡΑΕ. Μάλιστα η μελέτη αναφέρει ότι  η σημασία και ο ρόλος της συγκεκριμένης υποδομής για τη λειτουργία του εθνικού συστήματος φυσικού αερίου θα επέτρεπε υψηλότερο ποσοστό «κοινωνικοποίησης».

Ας σημειωθεί ότι η μελέτη και το ποσοστό κοινωνικοποίησης εντάσσονται στη διαμόρφωση το επιτρεπόμενου εσόδου του Διαχειριστή, το οποίο εγκρίνεται από τη ΡΑΕ. Το ύψος του θα καθορίζει τα τιμολόγια του ΔΕΣΦΑ για τη ρυθμιστική περίοδο 2024-27, αρχής γενομένης από το 2024. Η δημόσια διαβούλευση θα διαρκέσει έως τη Δευτέρα 22 Μαΐου.

Το ποσοστό κατανομής του κόστους της εγκατάστασης επαναεριοποίησης LNG της Ρεβυθούσας μεταξύ των διαφόρων τελικών χρηστών είναι αυτό που βρίσκεται στο επίκεντρο της διαβούλευσης, καθώς από το ποσοστό αυτό θα εξαρτηθεί η επιβάρυνση των τελικών καταναλωτών στα τιμολόγια φυσικού αερίου.

Για την εκπόνηση της μελέτης κόστους -οφέλους έχουν ακολουθηθεί  οι κατευθυντήριες γραμμές του ENTSO-G, του ευρωπαϊκού φορέα των διαχειριστών δικτύων φυσικού αερίου, αναφέρει ο ΔΕΣΦΑ. Επειδή ο τερματικός σταθμός της Ρεβυθούσας έχει ήδη κατασκευαστεί, τα προεπιλεγμένα σενάρια (δηλαδή, με ή χωρίς την υπό διερεύνηση υποδομή) δεν χρησιμοποιήθηκαν, καθώς δεν είχαν νόημα. Στο πλαίσιο αυτό ο Διαχειριστής εφάρμοσε μια προσαρμοσμένη προσέγγιση, η οποία βασίζεται στη μεθοδολογία του ENTSO-G για τον καθορισμό των σεναρίων και την ποσοτικοποίηση του κόστους και των οφελών από την κοινωνικοποίηση του τερματικού σταθμού.

Η μελέτη διερευνά σενάρια που σχετίζονται με  επίπεδο κοινωνικοποίησης 25%, 50%, 75% και 100% και δεδομένη την ύπαρξη του έργου.

Το κόστος κοινωνικοποίησης είναι το ποσό των απαιτούμενων εσόδων του τερματικού σταθμού LNG Ρεβυθούσας που πρέπει να ανακτηθεί από τις εξόδους φυσικού αερίου εντός της χώρας αλλά και τις διασυνδέσεις.

Σύμφωνα με τα βασικά σενάρια και τις παραμετρικές αναλύσεις, σε όλα τα επίπεδα κοινωνικοποίησης υπάρχει καθαρό όφελος, με το υψηλότερο να είναι το επίπεδο κοινωνικοποίησης 100%. Όσο υψηλότερη είναι η κοινωνικοποίηση, τόσο υψηλότερο γίνεται το καθαρό όφελος για τον ΔΕΣΦΑ.

Συναφείς αναρτήσεις
Την Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2024, ο ΔΕΣΦΑ φιλοξένησε στις εγκαταστάσεις του στη Ρεβυθούσα θεωρητική άσκηση ετοιμότητας υπό τον συντονισμό ...
Τροποποιείται πριν καλα- καλά εφαρμοστεί η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση για την κοινωνικοποίηση του 50% του κόστους σύνδεσης των ΑΠΕ, ...
Τροποποιήσεις στις ρυθμίσεις που αφορούν το τρόπο προσωρινής λειτουργίας του σημείου σύνδεσης του νέου πλωτού τερματικού σταθμού υγροποιημένου αερίου ...
Μειωμένη κατά 21,56% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η συνολική ζήτηση φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
Οι επικεφαλής των τριών βασικών μετόχων του ΔΕΣΦΑ, της ιταλικής Snam, της ισπανικής Enagas και της βελγικής Fluxys συναντήθηκαν ...
Mε τις δεξαμενές υγροποιημένου αερίου (LNG) στη Ρεβυθούσα, να είναι σχεδόν γεμάτες, σε ποσοστό άνω του 95%, ξεκινά ο Δεκέμβριος, ...
2ο Συνέδριο Υδρογόνου του ΔΕΣΦΑ
Η στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το υδρογόνο και ο πρωταγωνιστικός ρόλος που η Ελλάδα μπορεί να παίξει στο ...
Με στόχο την ανάπτυξη συνεργασιών με νεοφυείς επιχειρήσεις, πανεπιστήμια και ερευνητικούς φορείς
Έχοντας στο επίκεντρο τη δημιουργία και την ανάπτυξη ενός διευρυμένου οικοσυστήματος γνώσης και καινοτομίας στον κλάδο της ενέργειας, ο ...
Μειωμένη κατά 15,38% σε σχέση με πέρυσι καταγράφεται η κατανάλωση του φυσικού αερίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία ...
 
 
Ένας νέος φωτοβολταϊκός σταθμός, εγκατεστημένης ισχύος 80 MW, στη θέση «Ακρινή» της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, σε εξαντλημένα λιγνιτωρυχεία της ΔEH, έρχεται να προστεθεί στην ...
Tη σημαντική μείωση που κατέγραψαν οι οικιακοί λογαριασμοί ηλεκτρισμού και του φυσικού αερίου το δεύτερο εξάμηνο του 2023 υπογραμμίζει η έκθεση της Eurostat, που ...
Η MYTILINEOS εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών της σε διεθνές χρηματιστήριο, συμπεριλαμβανομένου του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου, εντός των επόμενων 12- 18 μηνών, ...
Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία ...
Ένα έργο στρατηγικής σημασίας που θα συμβάλει στο «πρασίνισμα» του ενεργειακού μείγματος της Ευρώπης, δίνοντας πρόσβαση σε νέες πηγές καθαρής ενέργειας δρομολογούν από ...
Σε επίπεδα παρεμφερή με αυτά του Απριλίου αναμένεται να διαμορφωθούν τον Μάιο τα τιμολόγια ρεύματος, που θα ανακοινώσουν οι προμηθευτές τη Μεγάλη Τετάρτη. Η ...
Εξαιρετικά χαμηλούς ρυθμούς αύξησης της κατανάλωσης φυσικού αερίου στην Ευρώπη προβλέπει o Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) και παρότι οι γεωπολιτικές  εξελίξεις αποτελούν το μεγαλύτερο ...
Με την επανέναρξη της υπηρεσίας φόρτωσης φορτηγών πλοίων (truck loading) με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) από τη Ρεβυθούσα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας ενίσχυσε σημαντικά ...
Η εταιρεία ELICA MEDITERRANEAN ELECTRICAL INTERCONNECTION S.M. S.A., μέλος του Ομίλου Κοπελούζου, που αναπτύσσει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης “GREGY”, δημοσίευσε τις δύο ...
Το ενδεχόμενο νέων συνεργασιών με αμερικανικές εταιρίες άφησε ανοικτό ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης, στην ομιλία του χθες στο ...
Θετικές προοπτικές για το φυσικό αέριο, ως το καύσιμο μετάβασης, για  τα επόμενα χρόνια διαβλέπει  ο γενικός διευθυντής της εταιρίας “Φυσικό Αέριο” Γιάννης ...
Eντονη κριτική στην εισήγηση του ΑΔΜΗΕ για τον τρόπο εισαγωγής των “15λεπτων προϊόντων” στην Αγορά Εξισορρόπησης ασκούν οι μεγάλες καθετοποιημένες εταιρίες ηλεκτρισμού, καθώς ανησυχούν ...