Σε μία “καλή χρονιά” για τον όμιλο της Motor Oil, εφόσον τα περιθώρια διύλισης παραμένουν ισχυρά, εκτιμά ότι θα εξελιχθεί το 2024, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Πέτρος Τζαννετάκης.
Παρουσιάζοντας χθες τα αποτελέσματα της Motor Oil στο conference call με τους αναλυτές, o κ. Τζαννετάκης δήλωσε ότι το κόστος παραγωγής των διυλιστηρίων δεν έχει επηρεαστεί από τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσα εξ αιτία των επιθέσεων των Χούθι, τονίζοντας όμως ότι η όλη κατάσταση αποτελεί πρόκληση για την αγορά.
Οσον αφορά στις πωλήσεις καυσίμων κίνησης, είπε ότι αυξάνονται με ρυθμούς 3% και εκτιμάται ότι θα αυξηθούν με υψηλότερο ρυθμό το επόμενο χρονικό διάστημα λόγω του Πάσχα και της έναρξης της τουριστικής σαιζόν, κατά την οποία κατά κανόνα αυξάνονται οι οδικές μετακινήσεις. Η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης μειώθηκε λόγω του ήπιου χειμώνα,
Το μείγμα προμήθειας αργού πετρελαίου της Μotor Oil προέρχεται κατά 77% από το Ιράκ, 11% από τη Λιβύη, 8% από το Καζακστάν, 3% από τη Βόρεια Θάλασσα και 1% από τη Μέση Ανατολή. Μέσω traders το διυλιστήριο προμηθεύεται το 30% των ποσοτήτων του αργού που χρησιμοποιεί, γεγονός που, όπως δήλωσε ο κ. Τζανετάκης, προσδίδει ισορροπία στις προμήθειες, με αποτέλεσμα να μην υφίστανται επιπτώσεις από τα προβλήματα στην Ερυθρά Θάλασσά.
Αναφερόμενος στο μέρισμα που θα διανείμει η Motor Oil, ο κ Τζαννετάκης είπε ότι το 2023 είναι χρονιά ρεκόρ σε ότι αφορά το ύψος του μερίσματος, το οποίο φθάνει στα 1,8 ευρώ/μετοχή. Συνολικά το μέρισμα και οι επιστροφές κεφαλαίου για τη χρήση του 2023 ανέρχονται σε 787 εκατ ευρώ, από 735 εκατ. ευρώ το 2022.
Τέλος, σχετικά με τη δραστηριότητα στον τομέα ηλεκτρισμού, ανέφερε είναι σημαντικό για τον όμιλο να βρίσκεται σε αυτή την αγορά, παρότι δεν είναι μία εύκολη αγορά. Η συνολική αξία των πωλήσεων του τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας της Motor Oil το 2023 ανήλθε σε 818 εκατ. ευρώ από 1,240 δισ. ευρώ το 2022, χρονιά όμως που οι τιμές ηλεκτρισμού είχαν εκτιναχθεί στα ύψη. Εξάλλου βελτιωμένα ήταν και τα ΕBITDA του τομέα ηλεκτρικής ενέργειας που ανήλθαν σε 170 εκατ. ευρώ από 136 εκατ. ευρώ το 2022, ενώ το καθαρό χρέος μειώθηκε στα 794 εκατ. ευρώ από 889 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο της στη λιανική αγορά ηλεκτρισμού, μέσω της θυγατρικής NRG, αυξήθηκε στο 5,7% από 4,8% το προηγούμενο έτος.