Ομάδα εργασίας που θα διερευνήσει τις δυνατότητες αξιοποίησης του εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου στη Νότια Καβάλα συνέστησε το υπουργείο Περιβάλλοντος – Ενέργειας, χωρίς όμως τη συμμετοχή του ΤΑΙΠΕΔ, στο οποίο έχει μεταφερθεί η αρμοδιότητα για το κοίτασμα.
Για το εν λόγω κοίτασμα στη Νότιο Καβάλα έχει κατά καιρούς εξεταστεί η δυνατότητα μετατροπής του σε υπόγεια αποθήκη αερίου, υποδομή που δεν διαθέτει η χώρα και θεωρείται κρίσιμη ιδιαίτερα ως προς την προοπτική ανάδειξής της σε κέντρο μεταφοράς αερίου. Το κόστος της μετατροπής είχε υπολογιστεί στο παρελθόν γύρω στα 400 εκατ. ευρώ.
Πρόταση για την μετατροπή του κοιτάσματος σε αποθήκη φυσικού αερίου έχει υποβάλει και η Energean Oil & Gas, η οποία λειτουργεί σήμερα την πλατφόρμα που υπάρχει εκεί, στο πλαίσιο της εκμετάλλευσης του κοιτάσματος του Πρίνου. Μάλιστα, στο τέλος Νοεμβρίου με υπουργική απόφαση παρατάθηκε, καθώς έληγε, για δύο συν ένα χρόνια η άδεια εκμετάλλευσης που έχει η Energean για το κοίτασμα
Το συγκεκριμένο περιουσιακό στοιχείο πάντως συμπεριλαμβάνεται εδώ και χρόνια στη λίστα αποκρατικοποιήσεων του ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς μέχρι σήμερα το Ταμείο να έχει κάνει κινήσεις προς τον σκοπό αυτό.
Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι στην επταμελή ομάδα εργασίας που συνέστησε ο υπουργός Περιβάλλοντος- Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης δεν εκπροσωπείται το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ εκπροσωπούνται ΡΑΕ και ΔΕΣΦΑ. . Πρόεδρος της Επιτροπής έχει οριστεί ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας του υπουργείου Μιχάλης Βερροιόπουλος και ως μέλη ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Κωνσταντίνος Ξιφαράς, η επικεφαλής του τομέα φυσικού αερίου/πετρελαιοειδών της ΡΑΕ κα Αγγελική Μουρτζίκου, η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Εταιρίας Υδρογονανθράκων καθηγήτρια Σοφία Σταματάκη, η γενική διευθύντρια Ενέργειας του υπουργείου κα Αλίκη Σκλήρη, ο αναπληρωτής καθηγητής του Πολυτεχνείου Αθηνών Δημήτρης Δαμίγος και το τέως στέλεχος των ΕΛΠΕ και της ΔΕΠ-ΕΚΥ Δημήτρης Μπαμπασίκας.
Στο παρελθόν, ο υπό αποκρατικοποίηση ΔΕΣΦΑ, είχε τοποθετηθεί υπέρ της μετατροπής του εξαντλημένου κοιτάσματος σε αποθήκη φυσικού αερίου, υποστηρίζοντας ότι μία τέτοια υποδομή πρέπει να αποτελεί συστατικό του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου, με ρυθμιζόμενη λειτουργία ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό καθεστώς.