Σε λίγες μέρες αποχαιρετούμε το δεύτερο μήνα του νέου χρόνου, και καλωσορίζουμε τον τρίτο, το Μάρτιο (μύρισε άνοιξη) και το θολό τοπίο της απόσυρσης καλά κρατεί.
Καλά κρατεί για την Ελλάδα, γιατί το θέμα έχει ξεκαθαριστεί από τους θεσμούς.
Τι συμβαίνει λοιπόν με το φλέγον αυτό θέμα που έχει παγώσει την αγορά του αυτοκινήτου.
Είναι ξεκάθαρο, ότι οι θεσμοί, οι δανειστές, είναι αρνητικοί στο να πάρει παράταση το μέτρο της απόσυρσης, που έληξε 31 Δεκεμβρίου 2015.
Η θέση τους είναι αυτή και είναι ανένδοτοι, ως προς το να αλλάξει κάτι πάνω σε αυτό.
Η αγορά όμως σε αυτό το 2μηνο της αμφιβολίας και του περίμενε, εκβιάστηκε κατά κάποιον τρόπο, καθώς η συνέχιση της απόσυρσης έως τον Ιούνιο του 2016 φαινόταν ως κάτι ορατό στον ορίζοντα, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια σχετική κίνηση, όχι η αναμενόμενη, στις εκθέσεις.
Οι παραγγελίες λοιπόν, όσες ήταν αυτές κατά το πρώτο 2μηνο του νέου χρόνου, και είχαν εκτελωνιστεί με το σύστημα της απόσυρσης, παραδόθηκαν ή θα παραδοθούν στους ιδιοκτήτες.
Υπάρχει όμως και μια άλλη μερίδα αγοραστών που ναι μεν είχαν «κλείσει» το αυτοκίνητο, αλλά περίμεναν τα νέα μέτρα, καθώς δεν ήταν ξεκαθαρισμένη η ακριβή τιμή του αυτοκινήτου.
Σε αυτήν την περίπτωση και για όσα αυτοκίνητα υπάρχουν ήδη στη χώρα μας και είναι ως κλεισμένες παραγγελίες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εισαγωγείς θα τα παραδώσουν έχοντας επωμισθεί οι ίδιοι το κόστος τη απόσυρσης.
Μέσα όμως σε όλη αυτήν την αναμπουμπούλα, μας ήρθε μια καινούργια πληροφορία που λέει ότι η κυβέρνηση ψάχνει να βρει τρόπο ώστε να παρατείνει την απόσυρση για δύο μόνο μήνες, Μάρτιο-Απρίλιο, έχοντας ως στόχο να κινηθεί η αγορά σε αυτό το διάστημα. Από τη μεριά μας κάπως δύσκολο το βλέπουμε, καθώς οι θεσμοί έχουν τοποθετηθεί. Μακάρι όμως να γίνει.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι αποσύρσεις το 2015 ήταν γύρω στα 80.000 αυτοκίνητα, που όμως όλα αυτά τα «αποσυρόχαρτα» δεν έγιναν καινούργια αυτοκίνητα.
Που σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετά ακόμα στα «συρτάρια».
Είτε λοιπόν αυτά θα χαθούν, είτε θα δοθούν στις αντιπροσωπείες με την αγορά καινούργιου, με την ελπίδα ότι θα ισχύσει κάτι, ώστε να εισπράξουν το κόστος της απόσυρσης.
Στο δια ταύτα λοιπόν.
Εμείς θεωρούμε και σύμφωνα με τη στάση των θεσμών, ότι απόσυρση έληξε οριστικά με το τέλος του 2015.
Οι αντιπροσωπείες θα επωμιστούν το κόστος της απόσυρσης για τα αυτοκίνητα του 2μηνου που ήταν σε καθεστώς «περιμένω την απόσυρση» και όλα τα καινούργια που θα εισαχθούν από δω και στο εξής, θα έχουν πλέον κανονικές τιμές, αλλάζοντας για μια ακόμα φορά το τοπίο στην αγορά του αυτοκινήτου.
Όμως θα πρέπει να ξεκαθαρίσει μια και καλή το θέμα. Ότι είναι να ισχύσει, να ισχύσει και να μη διανύσουμε άλλη μια περίοδο με ήξεις –αφίξεις.
πηγή: motori.gr