Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
ΤΑΡ
Αναθέτει τις Συμβάσεις για την Κατασκευή των Χερσαίων Τμημάτων του Αγωγού στην Αλβανία και την Ελλάδα
Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (TAP) ανέθεσε τις συμβάσεις για τη Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή (Engineering, Procurement and Construction – EPC) περίπου 760 χλμ. χερσαίου αγωγού –διαμέτρου 48 ιντσών (1,2 μέτρων)– στην Ελλάδα και την Αλβανία.
Παρασκευή, 04/03/2016

Η κατασκευή του ΤΑΡ διαιρείται σε πέντε κλήρους (ή τμήματα), τρεις για την Ελλάδα και δύο για την Αλβανία.   
 
· Στην κοινοπραξία που αποτελείται από τις εταιρείες Bonatti S.p.A (Ιταλία) και J&P ΑΒΑΞ Α.Ε (Ελλάδα) ανατέθηκε η σύμβαση για τη Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή δύο κλήρων στη Βόρειο Ελλάδα. Τα τμήματα αυτά καλύπτουν περίπου 360 χλμ. αγωγού που θα εκτείνεται από την Καβάλα μέχρι την Ιεροπηγή (ελληνο-αλβανικά σύνορα). 
 
· Στη  SPIECAPAG (Γαλλία) ανατέθηκε η σύμβαση για τη Μελέτη, Προμήθεια και Κατασκευή ενός κλήρου στην Ελλάδα μήκους 185 χλμ. από τους Κήπους έως την Καβάλα, καθώς και δύο κλήρων στην Αλβανία (συνολικού μήκους 215 χλμ.), από το Bilisht στο Topoje. Η SPIECAPAG θα αναλάβει επίσης το τμήμα του αγωγού που θα διέρχεται από τα ελληνοτουρκικά σύνορα, όπου ο ΤΑΡ θα συνδεθεί με τον αγωγό φυσικού αερίου Trans Anatolian Pipeline (ΤΑΝΑΡ).      
 
Στοχευμένη κινητοποίηση των αναδόχων θα ξεκινήσει άμεσα και θα συνεχιστεί στο δεύτερο τρίμηνο του 2016, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου που προβλέπει έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών στα μέσα του 2016. Οι εργολάβοι των συμβάσεων Μελέτης, Προμήθειας και Κατασκευής του ΤΑΡ θα έχουν την ευθύνη να εξασφαλίσουν την περαιτέρω συνεργασία υπεργολάβων για την υλοποίηση συγκεκριμένων τμημάτων της σύμβασης ανάθεσης.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΡ Ian Bradshaw δήλωσε σχετικά: «Οι συμβάσεις για το χερσαίο τμήμα του αγωγού μας είναι οι μεγαλύτερες που θα αναθέσει ο ΤΑΡ. Θα ήθελα να συγχαρώ τις Bonatti S.p.A, J&P ΑΒΑΞ Α.Ε και SPIECAPAG που υπέβαλαν προσφορές όχι μόνο τεχνικά άρτιες και ανταγωνιστικές, αλλά και σύμφωνες με τα υψηλότερα πρότυπα και τις βέλτιστες πρακτικές του κλάδου».
Η Bonatti είναι ένας ολοκληρωμένος πάροχος επιτόπιων επιχειρησιακών υπηρεσιών σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο, με 70 χρόνια εμπειρίας κατά τη διάρκεια των οποίων έχει αναλάβει απαιτητικά έργα κάτω από τις πιο κρίσιμες συνθήκες περιβάλλοντος και υλικοτεχνικής υποστήριξης σε απομακρυσμένες περιοχές, εφαρμόζοντας εξελιγμένες μεθόδους και τεχνολογίες. Η Bonatti συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους αναδόχους έργων κατασκευής αγωγών στον κόσμο, με εντυπωσιακό ενεργητικό τοποθέτησης σωληναγωγών που εκτείνονται σε χιλιάδες χιλιομέτρων ανά τον κόσμο.    
 
Ο Όμιλος J&P ΑΒΑΞ είναι ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους στην Ελλάδα, με εκτεταμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες και στο εξωτερικό. Εισηγμένη από το 1994 στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η J&P ΑΒΑΞ διαθέτει πλούσια εμπειρία στην κατασκευή αγωγών για τη μεταφορά πετρελαίου και φυσικού αερίου, καθώς και τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και θερμοηλεκτρικών σταθμών.
 
Η SPIECAPAG έχει ιστορία ασύγκριτων επιτυχιών που εκτείνεται σε χρονική περίοδο ενός σχεδόν αιώνα. Κατά τη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων, η εταιρεία έχει παραδώσει με ασφάλεια τους πιο απαιτητικούς αγωγούς στον κόσμο συνολικού μήκους άνω των 50.000 χιλιομέτρων, έχοντας αναδειχθεί σε παγκόσμιο ανάδοχο κατασκευής αγωγών και εγκαταστάσεων. Στις μέρες μας, η SPIECAPAG είναι θυγατρική πλήρους ιδιοκτησίας του Ομίλου ENTREPOSE, μία εταιρεία του γαλλικού Ομίλου VINCI.
 
Το 2015, ο ΤΑΡ ανέθεσε αρκετά συμβόλαια: για την κατασκευή και αποκατάσταση οδών πρόσβασης και γεφυρών στην Αλβανία (Απρίλιος 2015), για την προμήθεια σφαιρικών βαλβίδων μεγάλης διαμέτρου και ενεργοποιητών (Ιούλιος 2015), για την προμήθεια υπερ-συμπιεστών αεριοστροβίλων (Σεπτέμβριος 2015), για την προμήθεια εξαρτημάτων σωληνώσεων, μονωτικών αρμών, και αποξεστών (Οκτώβριος 2015), για την προμήθεια χερσαίων σωληναγωγών μήκους 270 χλμ. και γωνιών (Οκτώβριος 2015), για την προμήθεια χερσαίων σωληναγωγών μήκους 495 χλμ. (Νοέμβριος 2015),  και για την κατασκευή του χερσαίου τμήματος του αγωγού και τερματικού σταθμού παραλαβής στην Ιταλία (Δεκέμβριος 2015).
 

Σχετικοί όροι:
TAP
Συναφείς αναρτήσεις
Η απτή πρόοδος της χώρας μας στην επίτευξη των στόχων της μετάβασης πιστοποιείται από το διπλασιασμό της εγκατεστημένης ισχύος ...
Σε αναβάθμιση της δυναμικότητας μεταφοράς φυσικού αερίου του προχωρεί σταδιακά ο αγωγός ΤΑΡ, με στόχο  την αύξηση των προμηθειών ...
Σε σταδιακή επέκταση του δυναμικού μεταφοράς φυσικού αερίου προχωρεί ο αγωγός TAP, σε πρώτη φάση κατά 1,2 δισ. κυβικά ...
Ο πόλεμος των αγωγών
Η Ουκρανία και η Ρωσία συγκρούονται για το φυσικό αέριο που αποστέλλεται μέσω αγωγών στην Ευρώπη, σε μια διαμάχη ...
TAP
Στην απλούστευση και την επίσπευση των διαδικασιών παροχής εγγυήσεων για τους χρήστες του αγωγού μεταφοράς αερίου ΤΑΡ στοχεύει η ...
Τα 8,5 δισ. έχουν παραδοθεί στην Ισπανία
O Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (Trans Adriatic Pipeline AG) ανακοινώνει ότι συνολικά 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) φυσικού αερίου έχουν ...
Σε δεύτερο μάρκετ τεστ δέσμευσης χωρητικότητας για την αναβάθμιση του μεταφορικού δυναμικού του αγωγού ΤΑΡ προχώρησε η εταιρία το ...
Φυσικό Αέριο
Eπιμένουν στην αντίθεσή τους για την ανάπτυξη νέων διευρωπαϊκών υποδομών ορυκτών καυσίμων, φυσικού αερίου και πετρελαίου αρκετές χώρες της ...
Διακρατικός Αγωγός Αερίου
Ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου ανακοίνωσε την τοποθέτηση του κ. Ιωάννη Μαρή ως Διευθυντή του Γραφείου Ελλάδας του ΤΑΡ. Ο ...
 
 
Η HELLENiQ ENERGY Holdings Α.Ε.  ανακοίνωσε τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Α' Τριμήνου 2024, με τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA να διαμορφώνονται στα €338 εκατ. ...
Προχωρά ο διαγωνισμός για τη διάθεση ποσοστού 20% της εταιρείας ειδικού σκοπού «Αριάδνη Interconnection ΑΕΕΣ», με στόχο έως τις 21 Ιουνίου να έχουν ...
Το 59%  των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου της χώρας κάλυψε τον Απρίλιο το ρωσικό αέριο - αγωγού από το σημείο εισόδου στο Σιδηρόκαστρο, ...
Σημαντικό επιχειρηματικό ρίσκο  αποτελεί για τις βιομηχανίες η προμήθεια  ηλεκτρισμού μέσω  μακροχρόνιων διμερών συμβολαίων με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, ιδιαίτερα όταν αφορούν στην κάλυψη ενέργειας ...
Στο στόχο της enaon EDA, πρώην ΔΕΠΑ Υποδομών που πλέον ανήκει στην Italgas, να φθάσει ως το τέλος του 2025 στο επίπεδο των ...
Kαινοτόμες λύσεις για την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη βελτίωση της λειτουργίας του προωθεί ο ΔΕΣΦΑ μέσω του  δesfa+ Innovation Center, του ειδικού ...
Την υλοποίηση του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor) μεταφοράς φυσικού αερίου από την Ελλάδα προς τα Βαλκάνια και κεντρική Ευρώπη έως την Ουκρανία προωθεί ...
Mεσοσταθμικό κόστος κεφαλαίου στο 6,3%  για τον ΑΔΜΗΕ όσον αφορά στο ελληνικό τμήμα της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης- Κύπρου προτείνει για την περίοδο 2024-2025 η ...
Το  κινητό τηλέφωνο του καταναλωτή ρεύματος για τη μηνιαία καταμέτρηση της κατανάλωσης ηλεκτρισμού θέτει ως προϋπόθεση ο ΔΕΔΔΗΕ για να προχωρήσει στην όλη  ...
Περιορισμένο μέχρι στιγμής εμφανίζεται το ενδιαφέρον για τα δύο προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης επιχειρήσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος- Ενέργειας, που κανονικά λήγουν την Τετάρτη 15 ...
Κερδίζουν έδαφος τα βραχυπρόθεσμα ΡΡΑ, διάρκειας 1 ως 5 ετών, σε σχέση με τις μακροπρόθεσμες διμερείς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρισμού, δηλαδή τα κλασικά ΡΡΑ ...
Ποσό 120 εκατ. ευρώ, από επιστροφή ΕΤΜΕΑΡ των ετών 2021-23, εξακολουθεί να αναμένει η βιομηχανία, καθώς μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί η εκκαθάριση μόνον  ...