Ζητήσαμε το «χέρι» της Alfa Romeo 4C Spider για ένα γύρο στην ιστορική πίστα του Μπαλόκο και η Ιταλίδα καλλονή δεν αρνήθηκε να μας χαρίσει ένα γρήγορο «χορό» στην άσφαλτο.
Σημασία δεν έχει εάν θα οδηγήσεις για ένα γύρο ή για εκατό την 4C Spider. Σημασία έχει να μπεις κατευθείαν στο πνεύμα της θρυλικής εταιρίας από το Μιλάνο, και να συνδυάσεις το σήμερα (μέσα από την 4C Spider) με το τότε.
Και αν το συνδυάσεις στις σιλουέτες της Giulia, της Giulietta, της Veloce, ακόμα και στις 1750 ή 2000, πραγματικά δακρύζεις, αναπολώντας αυτά τα αυτοκίνητα, που έγραψαν ιστορία, από τους αγώνες μέχρι την καθημερινότητα. Αυτοκίνητα πραγματικά με cuore sportivo.
Aς επιστρέψουμε λοιπόν στην 4C Spider.
Χρειάστηκε θάρρος να την προσεγγίσουμε και να της ζητήσουμε να γίνει για λίγο δική μας, καθώς η ομορφιά της μπορεί να σε υπνωτίσει και όταν θα ξυπνήσεις να έχει εξαφανιστεί. Με το προκλητικό κατακόκκινο χρώμα της να αναδεικνύει τις καλοσμιλεμένες γραμμές της, η όραση και η ακοή έλκονται από το πίσω τμήμα της, εκεί όπου χτυπάει η «καρδιά» της.
Ο λόγος για τον κεντρικά τοποθετημένο αλουμινένιο turbo κινητήρα των 1.750 κ.εκ με άμεσο ψεκασμό, διπλό intercooler και διπλό συνεχώς μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, ο οποίος αλλάζει διάθεση ανάλογα με τα τεσσερα προαγραμα του διακόπτη Alfa DNA (Dynamic, Natural, All Weather και Race) που βρίσκεται στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Αποδιδει 237 ίππους ή αν προτειμάτε 136 ίππους ανά λίτρο, ενώ το 80% από τα 350 Nm ροπής κάνει την εμφανιση του από τις 1.700 σ.α.λ
Τα LED πίσω στρογγυλά φωτιστικά σώματα και οι δυο ακριανές εξατμίσεις από τιτάνιο συμπληρώνουν το δυναμικό σκηνικό. Αλλάζουμε οπτική γωνία και αρχίζουμε να την παρατηρούμε από το πλάι, όπου ξεχωρίζουν οι μεγάλες κόκκινες τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo που διακρίνονται μέσα από τις ζάντες αλουμινίου και οι πλευρικοί αεραγωγοί για τη ψύξη του κινητήρα. Η όψη της πλανεύει με τους μυτερούς προβολείς και τη γρίλια της μάσκας που σχηματίζει το χαρακτηριστικό τρίγωνο της Alfa Romeo.
Όταν η υφασμάτινη οροφή διπλωθεί αέρας και ήλιος αποκτούν ελεύθερη πρόσβαση στο αυστηρά διθέσιο εσωτερικό της. Κόκκινες ραφές, δέρμα και αλκαντάρα κολακεύουν το σπαρτιάτικο διάκοσμο της, ενώ τα χέρια κρατούν σφιχτά το μικρό σπορ τιμόνι και τα δάχτυλα μέσω των paddles αλλάζουν τις ταχύτητες στο αυτόματο κιβώτιο TCT διπλού ξηρού συμπλέκτη. Κάθεσαι αρκετά χαμηλά βλέποντας από πολύ κοντά το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα μονοκόκ πλαίσιο, βάρους μόλις 65 κιλών. Παράλληλα ανθρακόνημα χρησιμοποιήθηκε για το πλαίσιο του παρμπρίζ.
Η μεγάλη ευθεία της πίστας απλώνεται μπροστά μας. Πατάμε το γκάζι και «φεύγουμε» για αλλού.
Ο μπάσος ήχος του κινητήρα, η απόκρισή του και ο τρόπος που γράφει τα χλμ. στο μουντό χρώμα της ασφάλτου, ανέβασαν την αδρεναλίνη στα ύψη. Τι εμπειρία…
Τι και αν φτάσαμε στην πρώτη κλειστή στροφή, τα φρένα σχεδόν ακινητοποίησαν την προκλητικά όμορφη όλο σκέρτσο Ιταλίδα.
Και στρίβοντας συνεχίσαμε το δρόμο που οδηγεί στον παράδεισο.
Μπορεί o χρόνος που ζήσαμε με την 4C Spider να ήταν πολύ μικρός, αλλά γεμίσαμε με οξυγόνο τα κύτταρα μας, τόσο πολύ που ακόμα και τώρα πληκτρολογώντας τις εντυπώσεις μας με την topless Ιταλίδα καλλονή, συλλάβαμε τον εαυτόν μας να χαμογελά. Μας άρεσε η 4Spider, νιώσαμε αλλιώς.
Grazie bella signora…
πηγή: www.motori.gr