Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
EY
Η ανάπτυξη του omni-channel απειλή για την κερδοφορία των καταναλωτικών προϊόντων και του λιανεμπορίου
Ωστόσο, ενώ οι αποτελεσματικές omni στρατηγικές προσφέρουν σαφή ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, μόνο το 38% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν θετικό αντίκτυπο στα περιθώρια κέρδους.
Τρίτη, 12/05/2015

Η παν-καναλική πώληση προϊόντων, γνωστή διεθνώς ως omni-channel, εξελίσσεται με ταχείς ρυθμούς σε κινητήρια δύναμη για την ανάπτυξη των τομέων των καταναλωτικών προϊόντων και του λιανικού εμπορίου, ωστόσο δεν θα εξασφαλίσει την κερδοφορία για όλους λόγω της δομής της υφιστάμενης εφοδιαστικής αλυσίδας. Αυτό είναι ένα από τα συμπεράσματα της έρευνας Re-engineering the supply chain for the omni-channel of tomorrow που εκπόνησαν από κοινού η ΕΥ και το Consumer Goods Forum με βάση τις απόψεις 42 ανώτερων στελεχών από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις καταναλωτικών προϊόντων και λιανικής στον κόσμο.

Το omni-channel παρέχει στους καταναλωτές μια απρόσκοπτη εμπειρία αγορών μέσα από  πολλαπλές εναλλακτικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων των φυσικών και των online καταστημάτων. Οι online πωλήσεις κατά την εορταστική περίοδο του 2014 έφθασαν σε ύψη ρεκόρ, ενώ οι καταναλωτές έχουν σήμερα υψηλότερες προσδοκίες από ποτέ για τις δυνατότητες αγορών αλλά και επιστροφών προϊόντων διαμέσου αυτών των καναλιών.

Ωστόσο, ενώ οι αποτελεσματικές omni στρατηγικές προσφέρουν σαφή ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα για τις επιχειρήσεις, μόνο το 38% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι οι πρωτοβουλίες αυτές έχουν θετικό αντίκτυπο στα περιθώρια κέρδους.

Η εφοδιαστική αλυσίδα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες

Το 81% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι η υφιστάμενη δομή της εφοδιαστικής αλυσίδας τους δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του omni-channel.

Η ετήσια ανάπτυξη των online πωλήσεων διεθνώς αναμένεται να φθάσει το 15% μεταξύ 2014 και 2019, ενώ οι πωλήσεις εντός των καταστημάτων θα αντιπροσωπεύουν μόλις το 5% της αύξησης. Στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν σε αυτή τη νέα ζήτηση, πολλές επιχειρήσεις έχουν  απλώς προσαρτήσει στα υπάρχοντα συστήματα, τα συστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου, αντί να αναπτύξουν ολοκληρωμένες διαδικασίες. Για να επιτύχουν, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να επανασχεδιάσουν την εφοδιαστική αλυσίδα τους ώστε να ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη πολυπλοκότητα.

Ο Θάνος Μαύρος, επικεφαλής του τομέα Supply Chain and Operations της EY, συμπληρώνει: «Η διείσδυση του omni-channel  αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, και οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να λάβουν στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με την εφοδιαστική αλυσίδα τους, προκειμένου να αποκτήσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Οι πολλές μικρές παραγγελίες και η απαίτηση άμεσης εξυπηρέτησης, που χαρακτηρίζουν το νέο περιβάλλον, καθιστούν πλέον τα συστήματα logistics, την αυτοματοποίηση, τις έξυπνες λύσεις picking (VP, P2C, P2L, κλπ) και τις νέες μεθόδους διανομής (π.χ. city Logistics) απαραίτητα»

Μια πελατοκεντρική προσέγγιση

Η έκθεση συνιστά στις εταιρείες να τοποθετήσουν το omni-channel στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων τους για να κατανοήσουν πώς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες και προσδοκίες των καταναλωτών. Αυτό απαιτεί πλήρη ορατότητα κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας με την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την ανάλυση των δυνατοτήτων αύξησης της προστιθέμενης αξίας σε όλα τα στάδια.

Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξασφαλίσουν μια λεπτή ισορροπία μεταξύ αποτελεσματικότητας και ευελιξίας και η ενσωμάτωση ευέλικτων συστημάτων που θα ανταποκρίνονται στις προτεραιότητες των πελατών αποτελεί αναγκαιότητα. Είναι αξιοσημείωτο ότι μόνο το 24% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι διαθέτουν μια στρατηγική για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Απαιτείται ηγεσία με όραμα και αφοσίωση

Για τη διαχείριση της μετάβασης, η ηγεσία των επιχειρήσεων θα πρέπει να δεσμευθεί στην ιδέα της αλλαγής, επανασχεδιάζοντας τις οργανωτικές δομές από μηδενική βάση και αντιμετωπίζοντας τις αντιδράσεις του ανθρώπινου δυναμικού. Πράγματι, το 37% των ερωτηθέντων ανέφερε την έλλειψη υποστήριξης από την ηγεσία ως βασικό εμπόδιο για την επιτυχία του εγχειρήματος.

Ο Θάνος Μαύρος καταλήγει: «Εναπόκειται στην ηγεσία των επιχειρήσεων να δημιουργήσουν την ώθηση για την αλλαγή. Συμβουλεύουμε τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ομάδες εργασίας που θα  συνδυάζουν άτομα πρόθυμα να «διαταράξουν» τις ισορροπίες με εκείνα που είναι περισσότερο ευθυγραμμισμένα με το υπάρχον σύστημα.»

Σχετικοί όροι:
Συναφείς αναρτήσεις
Πλέον κοιτάζει τα brands
Εξαιρετικά ενδιαφέροντα ευρήματα σχετικά με τις αλλαγές στη συμπεριφορά, τις αντιλήψεις και τις προσδοκίες των Ελλήνων καταναλωτών κατά τη ...
EY
Βαριές θα είναι οι συνέπειες της πανδημίας για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με έκθεση της ΕΥ. Όπως εξηγείται, σύμφωνα ...
Ernst & Young
Webcast με στόχο να συμβάλει στην κατανόηση των σημαντικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει το ελληνικό τραπεζικό σύστημα εξαιτίας της πανδημίας ...
ΕΥ
Παρότι η παγκόσμια αγορά δημοσίων εγγραφών αρχικά ακολούθησε τη δυναμική που διαμορφώθηκε κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2019, οι ...
Χατζηδάκης
Για το θέμα της ΔΕΗ σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΙ  υπουργός Ενέργειας κ. Κ. Χατζηδάκης επανέλαβε ότι υπάρχουν δύο χρονικά ορόσημα. ...
K. Χατζηδάκης
Tρία σημαντικά χρονικά ορόσημα για την πορεία της ΔΕΗ προσδιόρισε χθες ο υπουργός  Περιβάλλοντος- Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης.  Το πρώτο ...
ΕΥ Ελλάδος
Την ύπαρξη σημαντικού ενδιαφέροντος για επενδύσεις στην Ελλάδα, αλλά και την ανάγκη δραστικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων για να μετατραπεί το ενδιαφέρον ...
EY
Η αβεβαιότητα στο παγκόσμιο φορολογικό περιβάλλον συνεχίζεται και το 2019 υπό την επήρεια πρωτοβουλιών, όπως οι συστάσεις του ΟΟΣΑ ...
ΕΥ, Global Corporate Divestment Study 2019
Οι επιχειρήσεις σήμερα αποεπενδύουν για να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ιδιαίτερα ενόψει των ραγδαίων αλλαγών στην τεχνολογία και τις επιθυμίες ...
 
 
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 54 του ν. 5045/2023, περί ανακοίνωσης των επωνυμιών των επιχειρήσεων στις οποίες επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους μεγαλύτερο από ...
Ακρίβεια
«Το αφήγημα της κυβέρνησης ότι τα «πρόστιμα ρίχνουν τις τιμές» των βασικών προϊόντων και ότι τα μέτρα κατά της ακρίβειας αποδίδουν, καταρρέει με ...
Ήπια υποχώρηση εμφάνισαν οι όγκοι των λιανικών πωλήσεων στην Ευρωζώνη τον Νοέμβριο μετά την ανάκαμψη που είχαν εμφανίσει τον μήνα που είχε προηγηθεί. Ειδικότερα, ...
Το Υπουργείο Ανάπτυξης (Γενική Γραμματεία Εμπορίου) θέτει προς διαβούλευση τις διατάξεις του Κεφαλαίου Α’ του νόμου 4177/2013 (ΦΕΚ Α’173/2013) που αφορούν σε ρυθμίσεις ...
Κώστας Σκρέκας
Πρόστιμο συνολικού ύψους 2.000.000 ευρώ στην εταιρεία «Dixons South – East Europe Ανώνυμη Εμπορική και Βιομηχανική Εταιρεία Ηλεκτρικών, Πληροφορικής, Τηλεπικοινωνιών και Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών» ...
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, παρευρέθηκε στο 14ο Συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Συζητήθηκαν εκτενώς τα ζητήματα της ακρίβειας καθώς ...
Στοιχεία Ιουλίου
Για τις επιχειρήσεις του τομέα λιανικού εμπορίου με υποχρέωση τήρησης διπλογραφικών βιβλίων, για τις οποίες υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία σε μηνιαία βάση, ο κύκλος ...
Εντυπωσιακή πτώση στο έλλειμμα
Mε ιδιαίτερη προσοχή παρακολουθεί ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων τις εξελίξεις στη διεθνή οικονομία,  ενώ «γλυκόπικρη γεύση» αφήνουν oι εξαγωγές των ελληνικών επιχειρησεων. Παρόλες τις ...
Καλάθι νοικοκυριού και σχολικά
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, κ. Κώστας Σκρέκας, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, συναντήθηκε με το ΔΣ της Ένωσης Σούπερ ...
Ξεκινούν 10 Ιουλίου και λήγουν 31 Αυγούστου
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών ενημερώνει το καταναλωτικό κοινό και τα μέλη του, ότι οι τακτικές θερινές εκπτώσεις ξεκινούν την ερχόμενη Δευτέρα 10 Ιουλίου ...
Αλλάζει το λιανεμπόριο
Μια νέα σημαντική εξαγορά ανακοίνωσε η Ideal Holdings καθώς αποκτά το 100% των μετοχών της εταιρείας που ελέγχει τα attica stores. Στο πλαίσιο της ...
Τον Οκτώβριο
Ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον Οκτώβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Οκτωβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 8% και σε σύγκριση με ...